توقیف بزرگترین محموله ماده مخدر شیشه در استرالیا

توقیف بزرگترین محموله ماده مخدر شیشه در استرالیا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که بزرگترین محموله ماده مخدر شیشه (از گروه متامفتامین) در تاریخ این کشور را در ملبورن کشف کرده است.

آگهی

پلیس استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که بزرگترین محموله ماده مخدر شیشه (از گروه متامفتامین) در تاریخ این کشور را در ملبورن کشف کرده است. این محموله ۹۰۳ کیلوگرمی ارزشی بالغ بر ۶۸۰ میلیون دلار دارد.

به گفته پلیس این محموله در لایه داخلی پارکت هایی جاسازی شده بودند که از چین به استرالیا وارد شده اند.

مایکل کینان وزیر دادگستری استرالیا در اینباره گفت: «ما بسیار مفتخریم که اعلام کنیم اجرای قانون استرالیا با اقدام مشترک به توقیف بزرگترین محموله متامفتامین یا شیشه در تاریخ استرالیا انجامید. ما در استرالیا مشکل بسیار جدیی با مواد مخدر داریم و تحلیل فاضلاب های شهری که ما هفته پیش منتشر کردیم این موضوع را تایید می کند. در میان تمام مخدرها، شیشه جدی ترین اپیدمی است که ما در تاریخ استرالیا با آن مواجه بوده ایم.»

فروش یک کیلوگرم متامفتامین در استرالیا ۸۰ برابر بیشتر از چین منفعت دارد به همین دلیل قاچاقچیان آسیای جنوبی شرقی بشدت علاقمند به بازار استرالیا هستند.

یک گزارش تحقیقاتی در استرالیا گویای آنست که این کشور یکی از بالاترین نرخ های مصرف شیشه را دارد و میزان مصرف این ماده بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ دو برابر شده است.

پلیس دو مرد استرالیایی ۵۳ و ۳۶ ساله در این ارتباط دستگیر کرده است که در صوت اثبات اتهام با احتمال محکومیت به حبس ابد مواجه اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل: قاچاق ماده مخدر «شیشه» در افغانستان به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است

رابطه جنگ و تولید میلیونی «شیشه» در جهان

دومین حمله با چاقو در سیدنی استرالیا؛ اسقف اعظم ضدقرنطینه و مخالف سازمان ملل جان به در برد