درخواست نخست وزیر یونان برای نشست فوری رهبران اتحادیه اروپا

درخواست نخست وزیر یونان برای نشست فوری رهبران اتحادیه اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

الکسیس سیپراس پس از ملاقات و گفتگو با رئیس شورای اروپا در آتن، خواستار برگزاری نشست فوری رهبران اتحادیه اروپا در صورت بی نتیجه ماندن مذاکرات وزرای دارایی کشورهای عضو این اتحادیه در روز جمعه شد.

آگهی

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان روز چهارشنبه پس از ملاقات و گفتگو با رئیس شورای اروپا در آتن، خواستار برگزاری نشست فوری رهبران اتحادیه اروپا در صورت بی نتیجه ماندن مذاکرات وزرای دارایی کشورهای عضو این اتحادیه در روز جمعه شد.

نخست وزیر یونان با اشاره به «مذاکرات بی پایان» درباره اعطای قسمت دیگری از بسته کمک مالی به یونان، بر الزام رسیدن به توافق تا پیش از عید پاک تاکید کرد.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا نیز در سفر خود نسبت به دستیابی به توافق در روز جمعه اظهار خوشبینی کرد. وی گفت: «هیچکس علاقه ای به مجازات یونان ندارد. در گذشته، حال و آینده هدف ما کمک به یونان است. همه می دانیم که بحران اقتصادی به خودی خود نوعی تنبیه است.»

آتن با شرایط وام دهندگان بخصوص صندوق بین المللی پول برای دریافت بسته کمک مالی مخالف است. کاهش مستمری بازنشستگان در بودجه سال ۲۰۱۹ یکی از موارد اختلاف است. این در حالی است که تاخیر در دستیابی به توافق هزینه های بیشتری برای یونان خواهد داشت.

یک کارشناس اقتصادی در اینباره می گوید: «تاخیر در مذاکرات صرف نظر از پیدا کردن مقصر، مشکلات بزرگتری ایجاد خواهد کرد. زیرا اقتصاد یونان را بیشتر در رکود فرو خواهد برد. از سوی دیگر خطر آن وجود دارد که خواست وام دهندگان برای ریاضت اقتصادی بیشتر، اقتصاد کلان را دچار زوال کند.» استاماتیس یانیسیس، خبرنگار یورونیوز در آتن گزارش می دهد: «دولت یونان کشورهای وام دهنده را به اعمال فشار بیش از حد برای اجرای تدابیر ریاضت اقتصادی بیشتر متهم می کند. در عین حال تاخیر در دستیابی توافق، نیاز یونان به دریافت بسته کمک مالی دیگر را افزایش می دهد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟