کارشناسان: گاز سارین عامل کشتار شهر خان شیخون است

کارشناسان: گاز سارین عامل کشتار شهر خان شیخون است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کارشناسان می گویند از عامل شیمیایی «گاز سارین» در حمله به شهرک خان شیخون استفاده شده است.

آگهی

کارشناسان می گویند از عامل شیمیایی «گاز سارین» در حمله به شهرک خان شیخون استفاده شده است.

وزارت بهداشت ترکیه نیز در وبسایت خود طی بیانیه ای نتیجه کالبدشکافی کشته شدگان و نمونه برداری از مجروحانی که برای درمان به این کشور فرستاده شده اند را مسمومیت با گاز سارین اعلام کرده است.

اندی اوپنهایمر، کارشناس بریتانیایی سلاح های کشتار جمعی می گوید: «این عنصر بسیار سریع اثر می کند و با کلر متفاوت است. کلر یک عامل ایجاد خفگی است و عوارض آنی وحشتناکی دارد. کلر بیشتر از آنکه به مرگ بینجامد، باعث زخمی شدن می شود اما سارین می کشد. استفاده از این عامل به عنوان یک «عامل اعصاب» اصلی ممنوع شده است.»

#Syria: medics supporting emergency efforts #Idlib said patients’ symptoms consistent w/ exposure to a neurotoxic agent like sarin gas (2/7)

— MSF International (@MSF) April 5, 2017

از سوی دیگر علاوه بر وزیر امور خارجه سوریه، دولت روسیه نیز با رد اتهامات مطرح شده اعلام کرده بود که این حادثه در اثر انفجار انبار سلاح شیمیایی مخالفان دولت در جریان حمله نیروهای حامی بشار اسد روی داده است.

کارشناسان سلاح های کشتار جمعی با رد این ادعا گفته اند که انفجار گاز سارین در انبارها باید موجب سوختن و نابودی آن و یا تشکیل یک ابر سمی شود و انتشار آن در شهرکی به وسعت خان شیخون آنهم در نتیجه انفجار بر روی زمین ممکن نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوریه می گوید تحقیقات درباره حمله شیمیایی خان شیخون باید بیطرفانه باشد

رنج قربانیان حمله شیمیایی سوریه: ۲۲ قربانی از یک خانواده

سوریه: چهار سال کاربست سلاحهای شیمیایی و مصونیت از مجازات