درخشش جودوکاران قزاقستان و کوزوو در رقابتهای جایزه بزرگ آنتالیا

درخشش جودوکاران قزاقستان و کوزوو در رقابتهای جایزه بزرگ آنتالیا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در روز نخست رقابتهای جودو، جایزه بزرگ آنتالیا تیمهای کوزوو و قزاقستان، هر یک صاحب دو مدال طلا شدند.

آگهی

در روز نخست رقابتهای جودو، جایزه بزرگ آنتالیا تیمهای کوزوو و قزاقستان، هر یک صاحب دو مدال طلا شدند. تیم روسیه هم یک مدال طلا بدست آورد.

در وزن منهای ۴۸ کیلوی زنان، مدال طلا به اُتگُنستسگ گالبَدراخ رسید. این جودوکای قزاقستانی؛ دارنده مدال برنز المپیک ریو، در فینال به مصاف شیرا ریشونی رفت. هر دو جودوکا در ابتدا بعلت کم کاری اخطار شیدو گرفتند. در نهایت جودکای اصالتا مغول تیم قزاقستان با یک امتیاز وازاآری حریف اسرائیلی خود را شکست داد. نوآ مینسکر از اسرائیل و سابینا گیلیازووا از روسیه مشترکا در این وزن صاحب مدال برنز شدند.

در منهای ۵۲ کیلوی زنان، این دیستریا کراسنیکی از کوزوو بود که مدال طلا را بر گردن آویخت. او در فینال به مصاف گیلی کوهن، قهرمان رقابتهای ۲۰۱۶ باکو رفت و حریف اسرائیلی خود را با اقتدار پشت سر گذاشت تا تیم اسرائیل در دومین وزن متوالی به مدال نقره بسنده کند. آریل بزالل از اسرائیل و نزاهت عزیزوا از جمهوری آذربایجان هم مشترکا برنز گرفتند.

اما در منهای ۵۷ کیلوی زنان، مجددا کوزویی ها خوش درخشیدند و یک مدال طلای دیگر را از آن خود کردند. نورا جاکوآ مقابل تیمنا نلسون لوی از اسرائیل روی تاتامی حاضر شد و با امتیاز وازاآری، از این مبارزه سربلند بیرون آمد.
جودوکارانی از قزاقستان و مغولستان در این وزن صاحب مدال برنز شدند.

اما در دسته مردان و در وزن منهای ۶۰ کیلو، عثمان قرقیزبایف قزاقستانی دست به کار بزرگی زد و اوزلو بکیر را مقابل چشمان هموطنانش به زانو درآورد. قرقیزبایف که دو حریف قبلی خود را هم با امتیاز ایپون از گردونه رقابتها خارج کرده بود، در مبارزه فینال هوشیار عمل کرد و بدون توجه به تشویق های مکرر تماشاچیان، با یک امتیاز وازاآری حریف ترک خود را شکست داد. شاهین احمد کابا از ترکیه و آمارتوشین بایارا از مغولستان هم دو برنز این وزن را از آن خود کردند.

در نهایت در دسته منهای ۶۶ کیلوی مردان، عبدالله عبدالخلیل اُف از روسیه یک مدال طلا برای کاروان جودوی کشورش به ارمغان آورد. او در فینال دست به کار بزرگی زد و حریف سنتی خود بختور ریسمامبتوف قزاق را شکست داد. هر دو مدال برنز این وزن هم به ورزشکارانی از مغولستان رسید.

رقابتهای جایزه بزرگ آنتالیا روز شنبه در چهار وزن دیگر (منهای ۷۳ و منهای ۸۱ کیلوی مردان و منهای ۶۳ و منهای ۷۰ کلیوی زنان) پیگیری خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با معرفی قهرمانان اوزان سبک استارت خورد