درگیری مخالفان دولت ونزوئلا با نیروهای پلیس در کاراکاس

درگیری مخالفان دولت ونزوئلا با نیروهای پلیس در کاراکاس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کاراکاس، پایتخت ونزوئلا روز پنجشنبه شاهد درگیری مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور و نیروهای پلیس ضد شورش بود.

آگهی

کاراکاس، پایتخت ونزوئلا روز پنجشنبه شاهد درگیری مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور و نیروهای پلیس ضد شورش بود. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در الریکرِئو، محله ای در شرق کاراکاس از ماشین آب پاش و گاز اشک آور استفاده کردند. بسیاری از افراد شرکت کننده در این اجتماع اعتراض آمیز صورت های خود را پوشانده بودند و با پرتاب سنگ به مقابله با نیروهای امنیتی می پرداختند.

همزمان با حرکت موج معترضین به سوی مرکز شهر، هوداران مادورو با اجتماع در اطراف پارلمان و شرکت در یک راهپیمایی پرشمار، دخالت خارجی را سبب ایجاد بحران و تشدید آن در کشورشان عنوان کردند.

مادورو، رئیس جمهوری ۵۴ ساله ونزوئلا که به دلیل بحران اقتصادی موجود در کشورش از کمترین پایگاه مردمی و مقبولیت بین المللی برخوردار است با رد درخواست مخالفان برای برپایی انتخابات زودرس، همچنان بر باقی ماندن در قدرت تا انتخابات آتی در دسامبر ۲۰۱۸ اصرار می ورزد.

اقتصاد ونزوئلا که به شدت به درآمد های نفتی متکی است پس از سقوط بهای نفت دچار فروپاشی شده است. این کشور آمریکای جنوبی پس از پیروزی اپوزیسیون راست میانه در انتخابات پارلمانیِ پایان ۲۰۱۵، با یک بحران سیاسی فزاینده دست و پنجه نرم می کند.

تنش میان دولت و مخالفان طی روزهای اخیر به خصوص پس از حکم دیوان عالی این کشور برای سلب اختیار و کاستن از قدرت پارلمان به اوج خود رسید. این تصمیم که از سوی مخالفان به عنوان نوعی کودتا تلقی شد، واکنش های بین المللی گسترده ای را به همراه داشت و در نهایت با عقب نشینی دیوان عالی نادیده گرفته شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید

خبر خوش برای مردم ونزوئلا؛ نرخ تورم به ۱۹۳ درصد رسید

بزرگترین تبادل زندانیان بین آمریکا و ونزوئلا؛ متحد مادورو در ازای ۱۰ آمریکایی و یک پیمانکار فراری