نخست وزیر سوئد: کشور ما هرگز تسلیم تروریسم نخواهد شد

نخست وزیر سوئد: کشور ما هرگز تسلیم تروریسم نخواهد شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خانم کارین وانگارد، شهردار استکهلم مردم را به رواداری و عدم خشونت فراخواند و گفت استکهلم همچنان یک شهر باز و بردبار باقی خواهد ماند

آگهی

روز دوشنبه دهم آوریل در استکهلم پایتخت سوئد مراسمی به یاد قربانیان حمله مرگبار روز جمعه برگزار شد. در این حمله و در جریان راندن یک کامیون به داخل جمعیت در یک فروشگاه، چهار نفر کشته و پانزده نفر زخمی شدند.

استفان لوون، نخست وزیر سوئد در این مراسم پس از اعلام یک دقیقه سکوت به احترام کشته شدگان و مجروحان این حمله گفت: «سوئد، بلژیک و بریتانیا در گرامیداشت شهروندانی که جانشان را از دست داده اند، به احترام ایستاده اند. سه کشور ما متحمل رنج ناشی از اقدامات تروریستی وحشتناک شده اند. با اینحال ما شاهد نیرومندی، اراده و قدرت جامعه های دمکراتیک خود هستیم. ما هرگز تسلیم ترور نخواهیم شد و با هم از آن عبور خواهیم کرد.»

خانم کارین وانگارد شهردار استکهلم نیز مردم را به رواداری و عدم خشونت فراخواند و گفت: «استکهلم همچنان یک شهر باز و بردبار باقی خواهد ماند.»

جیمی اکِسون رهبر حزب دمکرات سوئد، شب گذشته این بحث را در رسانه ها مطرح کرده بود که پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنها رد شده باید به زندان منتقل گردند و تحت کنترل قرار گیرند تا زمانی که از کشور اخراج شوند. دولت سوئد گفته است که دست به چنین اقدامی نخواهد زد.

مراسم گرامیداشت قربانیان حمله روز جمعه، در مرکز شهر استکهلم و در برابر فروشگاهی که کامیون به داخل آن راند برگزار شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه سوئد: مالک زمینی که شهاب‌سنگ در آن سقوط کرده بود صاحب آن است

پرچم سوئد در مقر ناتو برافراشته شد

سوئد پس از دهه‌ها بی‌طرفی نظامی به‌طور رسمی به ناتو پیوست