ادای احترام به یفتو شنکو در خانه ادبیات مسکو

ادای احترام به یفتو شنکو در خانه ادبیات مسکو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در خانه نویسندگان در مسکو روز سه شنبه ۱۱ آوریل جمعی از مردم و هنرمندان روسیه به یوگنی یفتوشنکو شاعر بزرگ این کشور که روز اول آوریل در سن ۸۴ سالگی در آمریکا درگذشت ادای احترام کردند و بر تابوت او دسته

آگهی

در خانه نویسندگان در مسکو روز سه شنبه ۱۱ آوریل جمعی از مردم و هنرمندان روسیه به یوگنی یفتوشنکو شاعر بزرگ این کشور که روز اول آوریل در سن ۸۴ سالگی در آمریکا درگذشت ادای احترام کردند و بر تابوت او دسته های گل نهادند. یفتوشنکو را بزرگترین شاعر دوران اتحاد شوروی نامیده اند که توانست از رنج های بشری بگوید و آنها را بسراید.

ناتالیا سولژنیتسین، بیوه الکساندر سولژنیتسین نویسنده درگذشته روسیه در این مراسم گفت: «جدای از ادبیات، یک شایستگی برجسته یفتوشنکو، درس های بزرگ او در زمینه شهروندی است. زیرا بدون شهروندان نمی تواند کشوری وجود داشته باشد.»

معاون خانه ادبیات مسکو نیز در این مراسم گفت: «من از هنر بزرگ و هر آنچه او برای ما و فرزندان و نوادگان ما انجام داد سپاسگزارم. ما آثار او را می خوانیم، او را دوست داریم و به او احترام می گذاریم.»
الکساندر ماچارسکی نویسنده ای دیگر گفت: «یفتوشنکو شخصیتی درخشان و مهربان بود. هر کسی می داند که او چه نوع شاعر و نویسنده ای بود. هنرمندی که کاملا مستقل بود و همواره بدون ترس از مخالف عقیده اش را می گفت و پای آن می ایستاد.»

منظومه بابی یار، یا سال بلوا، از مشهورترین سروده های یفتو شنکو است که در سال ۱۹۶۱ و در سوگ یهودیانی که توسط ارتش آلمان نازی در نزدیکی کی یف پایتخت اوکراین قتل عام شدند، سروده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگذشتگان سرشناس جهان در سال ۲۰۲۳؛ از سیلویو برلوسکونی تا متیو پری

جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۲۳ به «یون فوسه» نویسنده نروژی رسید

سلمان رشدی: در واقع هیچ خدایی وجود ندارد