صف آرایی مردم بوداپست در مقابل دولت ادامه دارد

صف آرایی مردم بوداپست در مقابل دولت ادامه دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هزاران نفر از مردم در شهر بوداپست در ادامه اعتراض ها علیه محدودیت های اعمال شده توسط دولت علیه سازمان های غیردولتی و دانشگاه اروپای مرکزی تجمع کردند.

آگهی

هزاران نفر از مردم در شهر بوداپست در ادامه اعتراض ها علیه محدودیت های اعمال شده توسط دولت علیه سازمان های غیردولتی و دانشگاه اروپای مرکزی تجمع کردند. در این تجمع که در میدان « قهرمان » بوداپست برگزار شد، معترضان قوانین وضع شده توسط ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان را مخالف آزادی و حقوق شهروندی در این کشور دانستند.

یکی از معترضان می گوید : « سازمان های غیردولتی و دانشگاه اروپای مرکزی در این کشور اهمیت زیادی دارند و این اعتراض ها فقط برای این دو نیست. من به شخصه برای مخالفت با دیکتاتوری ایجاد شده توسط احزاب حاکم هم در این تظاهرات شرکت کرده ام.»

یکی دیگر از شهروندان می گوید : « این دولت باید فهمیده باشد که هیچ جایی همین الان هم در این دنیا ندارد. ما در یک دنیای متنوع زندگی می کنیم و اگر آنها فراموش کرده اند که در چنین دنیایی بزرگ شده اند و نمی خواهند این تفاوت و تنوع را بپذیرند باید بروند. ما اینجا زندگی می کنیم و می خواهیم اینجا یعنی در اروپا بمانیم.»

این اعتراض ها ابتدا با تصویب قانون محدودیت فعالیت دانشگاه اروپای مرکزی که به موسسۀ سوروس وابسته است آغاز و به مخالفت ها با قانون دولت برای کمک های مالی خارجی به سازمان های غیردولتی فعال در این کشور کشیده شده است. بموجب این قانون، از این پس هر سازمان غیردولتی که در مجارستان فعالیت می کند باید کمک های خارجی بالاتر از ۲۳۰۰۰ یورو را به دولت اعلام کند.

خبرنگار یورونیوز می گوید : « تظاهرات کنندگان یک قلب را در میانه میدان ترسیم کردند و در وسط آن کلمۀ مدنی را نوشته اند. با این حرکت آنها می خواستند نشان بدهند که کار سازمان های غیردولتی و مدنی برای مردم مهم هستند.»

در پایان این تجمع تعدادی از مخالفان به سوی پارلمان مجارستان حرکت کردند و این تظاهرات با شعارهایی علیه نمایندگان این کشور و درگیری با پلیس بوداپست به پایان رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجارستان؛ شهروندان به قانون تازه ویکتور اوربان درباره موسسات آموزشی اعتراض کردند

تظاهرات در بوداپست علیه قانون جدید آموزشی دولت مجارستان

هدف مجارستان از تصویب قانون ایجاد محدودیت در تاسیس دانشگاههای خارجی چیست؟