روحانی پس از ثبت‌نام: کسانیکه قصد کشتن برجام را داشتند نمی‌توانند سرپرست خوبی برایش باشند

روحانی پس از ثبت‌نام: کسانیکه قصد کشتن برجام را داشتند نمی‌توانند سرپرست خوبی برایش باشند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در چهارمین روز ثبت نام از نامزدهای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با حضور در ساختمان وزارت کشور ایران اعلام کاندیداتوری کرد و در سخنانی گفت: «ما از نیمه راه باز نمی‌گردیم.»

آقای روحانی بعد از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: « آنچه سال ٩٢به مردم قول دادم نجات اقتصاد ايران، تعامل سازنده با دنيا و احيای اخلاق بود. امروز بسیار خوشحالم که در هر سه زمینه با حمایت‌های مردم قدم های قابل توجهی برداشته شده است.»

حسن روحانی بعد از ثبت نام: ملت در نیمه راه نمی‌ماند و راه را ادامه می‌دهد

وی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران گفت: «از امروز به بعد حفظ برجام یکی از مهمترین مسائل اقتصادی و سياسی ایران است.»

طبق گزارش ایسنا این نامزد انتخابات دوره دوازدهم افزود: «هووهایی که بارها به قصد کشتن این فرزند یعنی برجام تصمیم گرفته بودند، نمی‌توانند سرپرست خوبی برای آن باشند. بلکه همان‌هایی که تمام تلاش شبانه‌روزی خود را برای این توافق کردند باید مسیر را تا آخرین قدم ادامه دهند.»

آقای روحانی همچنین تصریح کرد: «با تعامل میان احزاب، گروه‌ها و اقوام آرامش در کشور ایجاد شده که این مسیر ادامه می‌یابد. ملت در نیمه راه نمی‌ماند و راه را ادامه می‌دهد. ما از نیمه راه بازنمی‌گردیم.» ابراهیم رئیسی: مسئولیت فعلی من با هیچ مسئولیتی قابل مقایسه نیست

ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس هم دقایقی بعد از حسن روحانی برای نامزدی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفت. برخی از همراهان رئیسی همزمان با ورود وی به ستاد انتخابات شد، شعار «صلی علی محمد بوی بهشتی آمد» سر دادند.

آقای رئیسی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی گفت: «تا همین نزدیکی آنچه بر زبان من بود امتناع از پذیرش و ورود به انتخابات بود. مسئولیت فعلی من با هیچ مسئولیتی قابل مقایسه نیست.»

وی همچنین افزود: « آنها که مرا نمی شناسند از منابع معتبر درباره من بپرسند.چون برخی اظهار نظره درباره من با اغراض همراه است.»

زاکانی، اعظم طالقانی، غرویان، کواکبیان و کلهر از دیگر نامزدهای روز چهارم ثبت‌نام

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس و یکی از کاندیداهای جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) هم با حضور در وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرد.

زاکانی در دومین مجمع ملی جمنا توانسته بود پس از آقای رئیسی به عنوان دومین نامزد این گروه قرار بگیرد.

اعظم طالقانی هم برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری به مانند دوره‌های قبل به وزارت کشور رفت. وی که از حامیان حضور زنان در عرصه‌های سیاسی است، بعد از ثبت نام اعلام کرد: «آمده‌ام تا تکلیف رجل سیاسی را مشخص کنم.»

اعظم #طالقانی زنی که از سال ۷۶ تاکنون برای تعیین تکلیف #رجل‌سیاسی هر سال #کاندیدا شده است، این‌بارهم ثبت‌نام کرد. #زنان#تبیعض‌#فمینیسمpic.twitter.com/4Rgzg62tGU

— ماچولند (@macholand_fa) April 14, 2017

در این روز مهدی کلهر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری سابق ایران هم برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفت.

طبق گزارش خبرآنلاین، وی با بیان اینکه با احمدی نژاد هماهنگ نکرده است، گفت: «مستقل هستم و به نفع احمدی نژاد یا جمنا هم کنار نمی‌روم.»

مصطفی کواکبیان نماینده تهران در مجلس و دبیرکل حزب مردم‌سالاری هم در این روز اعلام کاندیداتوری کرد. وی در سخنانی درباره کاندیداتوری احمدی‌نژاد گفت: «بعید می دانم احمدی نژاد و بقایی تایید صلاحیت شوند اما با آمدن احمدی نژاد انگیزه ام تقویت شد که بیایم.»

محسن غرويان فعال سیاسی و مدرس حوزه علمیه قم هم برای نام‌نويسی در انتخابات رياست جمهوری در ستاد انتخابات كشور حضور يافت. خبرآنلاین به نقل از غرویان نوشت: «به نفع روحانی کنار می روم.»
آقای غرویان از روحانیون معتدلی است که پیش از این صلاحیتش برای انتخابات مجلس خبرگان پنجم رد شده بود.

آگهی

در پایان ثبت‌نام نامزدها در روز چهارم، رییس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که در این چهار روز ۱۰۴۵ نفر ثبت نام کرده‌اند که جوان ترین فرد ۱۸ سال و مسن ترین فرد ۹۲ سال سن دارد.

از مهمترین چهره‌هایی که برای انتخابات این دوره ثبت‌نام کرده و خبرساز شد، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق ایران است که در روز دوم همراه با اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی به وزارت کشور رفت و به همراه آقای بقایی برای انتخابات دوره دوازدهم ثبت‌نام کرد.
آقای احمدی‌نژاد بعد از ثبت‌نام اعلام کرد: « ثبت‌نام در انتخابات صرفاً برای حمایت از برادر عزیزم آقای بقایی است.»

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا و میان دوره مجلس در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۶ برگزار خواهد شد.

مهلت تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری از هشت اردیبهشت آغاز و تا ۲۷ اردیبهشت ۹۶ ادامه خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق رسیدند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد