تعلیق موقت اعدام ۷ زندانی در ایالت آرکانزاس آمریکا

تعلیق موقت اعدام ۷ زندانی در ایالت آرکانزاس آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مجموعه اعدام های برنامه ریزی شده در ایالت آرکانزاس آمریکا پیش از پایان ماه جاری میلادی اجرا نخواهند شد.

آگهی

مجموعه اعدام های برنامه ریزی شده در ایالت آرکانزاس آمریکا پیش از پایان ماه جاری میلادی اجرا نخواهند شد. ایالت آرکانزاس در نظر داشت در مدت یازده روزه که از دوشنبه آغاز می شود هفت زندانی را اعدام کند.

در نخستین اقدام، دیوان عالی ایالت آرکانزاس آمریکا حکم تعلیق اضطراری اعدام «بروس وارد» ۶۰ ساله را صادر کرد و ساعاتی بعد قاضی وندل گریفن از مخالفان صریح حکم اعدام، با صدور حکمی مانع تزریق دومین دارویی شد که قرار بود به هفت محکوم به اعدام تزریق شود.

معنی این حکم این است که تا اطلاع ثانونی این احکام قابل اجرا نیست.

وکلای محکومان به اعدام با این استدلال که تعجیل در اعدام این محکومان بر خلاف قانون اساسی و بی ملاحظگی است از دادگاه فدرال آرکانزاس خواسته اند که مانع اعدام این افراد شود.

دو شرکت داروسازی Fresenius Kabi USA و West-Ward Pharmaceuticals از دادگاه فدرال آمریکا خواسته بودند که مانع استفاده از داروهایشان برای اعدام هفت نفری شوند که قرار است در ایالت آرکانزاس اعدام شوند.

این دو شرکت می گویند استفاده از داروهایشان برای اعدام، بهداشت عمومی را به خطر انداخته و فروش داروهایشان را در اروپا تحت تاثیر قرار می دهد.

#JohnnyDepp speaks up against death penalty #LittleRock#Arkansas 14/04/17https://t.co/jyAadv0EKwpic.twitter.com/xwlDcoF5mD

— DeppN3W5 (@DeppN3W5) April 14, 2017

روز جمعه گروهی از معترضان به این اعدام ها در حالی که جانی دپ، بازیگر هالیوود نیز آنها را همراهی می کرد در شهر لیتل راک، مرکز ایالت آرکانزاس در برابر ساختمان ایالتی تجمع کردند.

گروههای حقوق بشری اعدام های قریب الوقوع در این ایالت را محکوم کرده اند.

هیچ ایالتی در آمریکا از سال ۱۹۷۶ میلادی تاکنون این تعداد زندانی را در اینچنین زمان کوتاهی اعدام نکرده است. مجازات اعدام در ۳۱ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا مجاز است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند