گفت و گوی اختصاصی یورونیوز با محمود احمدی نژاد

گفت و گوی اختصاصی یورونیوز با محمود احمدی نژاد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نام محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران پس از مدت ها بار دیگر در کانون توجه رسانه ها در ایران قرار گرفت؛ پس از ثبت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی که با واکنش های گسترده ای همراه بوده…

آگهی

نام محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران پس از مدت ها بار دیگر در کانون توجه رسانه ها در ایران قرار گرفت؛ پس از ثبت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی که با واکنش های گسترده ای همراه بوده است. در همین ارتباط خبرنگار یورونیوز در تهران طی گفت و گویی نظر او را درباره موضوعات مختلف از جمله برجام جویا شده است.

او در این باره گفت: «به لحاظ توقعاتی که حول و حوش برجام در تبلیغات و گفتگوها ایجاد شد، جوری بیان شد که همه مسایل عالم حل می شود و تمام تحریمهای سازمان ملل و تحریمهای یک جانبه و چند جانبه خارج از قانون برطرف می شود، روابط درست می شود و همه مسائل اصلاح خواهد شد. به نظرم این اطلاع رسانی نادرست بود یعنی اطلاعات درستی در اختیار ملت قرار نگرفت. بعد هم خوب می بینیم، آنچه گفته شده بود، محقق نشد و تحریمها ادامه پیدا کرد، تحریمهای جدیدی وضع شد، تحریمهایی تمدید شد و ظرفیت پیگیری حقوقی در برجام پیش بینی نشده بود.»

در ادامه این گفت و گو محمود احمدی نژاد درباره موضع آمریکا در قبال مساله سوریه به خبرنگار یورونیوز گفت: «من فکر می کنم که آقای ترامپ برغم وعده هایی که به مردم داد، راه جنگ را انتخاب کرد. و قبلا هم گفته ام که این جنگ این بار به فروپاشی هژمونی جهانی آمریکا منجر خواهد شد، قطعا. ایران، آمریکا، روسیه، عربستان، ترکیه، همه ما باید برای اولا امنیت، گفتگو و صلح دست به دست هم بدهیم، ثانیا تبلور و حاکمیت اراده مردم سوریه. ما باید به حاکمیت ملت سوریه احترام بگذاریم و اجازه بدهیم که مردم سوریه خودشان انتخاب کنند.»

پخش کامل این گفت و گو را می توانید از ساعت۲۰:۲۰ دقیقه چهارشنبه شب به وقت اروپای مرکزی از یورونیوز دنبال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ثبت نام از نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد

تغییر چهره احمدی‌نژاد پس از یک دوره غیبت طولانی بابت چیست؟

آمریکا خواهان کاهش تنش با ایران است؟ یا گزینه «خرید زمان» مطرح است؟