انتقاد نخست وزیر فرانسه از سوء استفاده سیاسی برخی نامزدها از حمله شانزه لیزه

انتقاد نخست وزیر فرانسه از سوء استفاده سیاسی برخی نامزدها از حمله شانزه لیزه
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

برنارد کازنوو، نخست وزیر فرانسه روز جمعه پس از پایان نشست شورای دفاع درباره حمله تروریستی در خیابان شانزه لیزه پاریس ضمن انتقاد از سوء استفاده سیاسی برخی نامزدهای انتخابات از این حمله موضع دولت فرانسه را تشریح کرد.

نخست وزیر فرانسه پس از محکوم کردن این حمله بلافاصله مواضع و واکنش مارین لوپن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب جبهه ملی و فرانسوا فیون، نامزد حزب جمهوری خواهان به حمله را مورد انتقاد شدید قرار داد.

برنارد کازنوو مارین لوپن را به اغراق کردن و ایجاد شکاف در جامعه متهم کرد. به اعتقاد نخست وزیر نامزد حزب جبهه ملی هر رویداد و حادثه ای دست آویز قرار می دهد تا به اهداف سیاسی خود برسد.

نخست وزیر فرانسه سپس به واکنش فرانسوا فیون پاسخ داد. برنارد کازنوو به حذف سیزده هزار نفر از نیروی پلیس و ژاندارمری زمانی که فرانسوا فیون نخست وزیر بود اشاره کرد و این سیاست را مورد انتقاد قرار داد.

پنجشنبه شب فردی به سمت نیروهای پلیس مستقر در خیابان شانزه لیزه پاریس آتش گشود و یک مامور پلیس را از پای درآورد. هویت این فرد که بلافاصله با تیراندازی نیروهای انتظامی کشته شد “کریم شرفی” اعلام شده است.

فرانسوا مولنس، دادستان پاریس نیز در جریان کنفرانس خبری روز جمعه اعلام کرد در کنار جسد و داخل خودروی کریم شرفی کاغذهایی بدست آمده که در آن جملاتی در حمایت از گروه داعش نوشته شده است.

به گزارش رسانه های فرانسوی فرد مهاجم برای سرویسهای امنیتی فرانسه ناآشنا نبوده است. روزنامه لوموند با انتشار گزارشی تصریح کرده “کریم شرفی” به اتهام سرقت به تحمل حبس محکوم شده و در سال ۲۰۱۵ از زندان آزاد شده بود. به گزارش همین رسانه خطرناک بودن این فرد از سوی مقامات امنیتی جدی گرفته نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

مسابقه کارکنان رستوران‌های پاریس برای حمل سریع سینی سفارش مشتری‌ها برگزار شد

برای اولین بار در جهان؛ فرانسه حق سقط جنین زنان را در قانون اساسی خود گنجاند