رد صلاحیت اعضای شورای شهر تهران و اصلاح‌طلبان در شهرستان‌ها

رد صلاحیت اعضای شورای شهر تهران و اصلاح‌طلبان در شهرستان‌ها
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

عکس: ایسنا

در حالی که از حدود ۳ هزار داوطلب انتخابات شورای شهر پایتخت، تنها ۲۴۲ تن از سوی «هیات اجرایی و نظارت» رد صلاحیت شده اند برخی منابع نام شماری از چهره‌های شناخته شده از جمله حبیب کاشانی، الهه راستگو، حسین رضازاده و عباس جدیدی را در این فهرست عنوان می‌کنند.

مرتضی طلایی، نایب رئیس فعلی شورای شهر تهران و فرمانده پیشین نیروی انتظامی در واکنش رد صلاحیتش با انتشار بیانیه‌ای گفته است «از تمامی حقوق قانونی خود برای پیگیری موضوع از طریق مجاری رسمی استفاده خواهم کرد.» از عبدالحسین مختاباد و علی‌رضا دبیر دو تن از دیگر اعضای شورای چهارم اسلامی شهر تهران نیز به عنوان رد صلاحیت شده یاد می‌شود.

كاش دلايل رد صلاحيت اعضاي شوراي شهر رو اعلام كنن. بايد بدونيم مثلا طلايي كه 4 سال جزو مسئولان اين شهر بوده چيكار كرده كه حالا صلاحيت نداره

— Yeganeh Khodami (@YeganehKhodami) April 22, 2017

به گفته علیرضا رحیمی، رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران تنها ۴ اقلیت دینی در استان تهران تائید صلاحیت شده‌اند.

خبرگزاری فارس به نقل از شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران گزارش داد که علاوه بر رد صلاحیت ۲۴۲ تن در پنجمین دور شورای شهر تهران، ۳۶ داوطلب نیز انصراف داده اند. به گفته وی رد صلاحیت شدگان از ۳ تا ۶ اردیبهشت فرصت اعتراض دارند.

مجموع داوطلبان انتخابات شوراها در سراسر استان تهران ۱۰ هزار و ۴۲۰ نفر بوده که از این شمار در هیات‌های نظارت و اجرایی استان تهران هشت هزار و ۹۸۱ نفر تایید صلاحیت شدند و ۱۴۵۰ تن صلاحیت‌شان احراز نشد.

عماد بهاور و عبدالله مومنی برای انتخابات شوراها تایید شدند. فعلا ۴کاندیدا دارم در انتخابات شورای شهر+ لیلا ارشد و یاشار سلطانی

— Reza Haghighatnejad (@rezahn56) April 22, 2017

نتیجه بررسی شکایت‌ها ۱۷ اردیبهشت ماه به فرمانداری و بخشداری‌ها اعلام می شود و اسامی نهایی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر از ۱۸ الی ۲۰ اردیبهشت‌ماه منتشر خواهد شد. رئیس ستاد انتخابات استان تهران همچنین اعلام کرد که تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر از ۲۱ اردیبهشت آغاز و در ۲۷ همین ‌ماه پایان می‌یابد.

ایلنا نیز از رد صلاحیت شماری از «چهره‌های شاخص» اصلاح طلب در شهر تبریز خبر داده است. همچنین رئیس‌ هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر دوگنبدان مرکز گچساران نیز از رد صلاحیت ۴ نامزد در شهر خبر داد. محمد رضا حیدری، رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی نیز به این خبرگزاری گفته «رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر مشهد توسط هیات نظارت گسترده‌تر از رد صلاحیت هیات نظارت شورای نگهبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیشین است.»

محمدجواد کولیوند، نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستاهای کشور گفته است: «ما هرگز صلاحیت کسانی که با نظام مقدس جمهوری اسلامی و خانواده‌های شهدا و همچنین ارکان و مبانی شارع مقدس زاویه داشته باشند را تائید نمی‌کنیم و اساساً مسئولیت‌ها نباید به دست نااهلان بیفتد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سخنگوی شورای نگهبان: پیشگامی رئیس جمهور در پروژه ضدملی تاسف بار است

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟