وزیر خارجه بریتانیا: سخت است به پیشنهاد آمریکا برای حمله به سوریه «نه» بگوییم

وزیر خارجه بریتانیا: سخت است به پیشنهاد آمریکا برای حمله به سوریه «نه» بگوییم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا روز پنجشنبه در گفتگو با رادیو بی بی سی اعلام کرد که برای کشورش سخت خواهد بود که به درخواست آمریکا برای حمله نظامی به سوریه جواب رد بدهد. او گفت: «اگر آمریکا بخواهد در پاسخ به حمله شیمیایی در سوریه اقدام نظامی انجام دهد و از ما بخواهد که از آنها حمایت کنیم، به نظر من و خانم نخست وزیر خیلی سخت خواهد بود که این درخواست را رد کنیم.»

Boris Johnson says UK willing to join US in future airstrike against Assad – politics live https://t.co/8tFY3p6LmB

— The Guardian (@guardian) 27 avril 2017

وزیر خارجه بریتانیا همچنین اظهار داشت که دولت برای چنین اقدام نظامی مشترکی احتمالا نیاز به رفتن به پارلمان و کسب نظر مثبت نمایندگان ندارد. اظهارات وزیر خارجه بریتانیا با واکنش احزاب اپوزیسیون روبرو شد. به نقل از روزنامه گاردین، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و از منتقدان حمله موشکی آمریکا به سوریه، اظهار داشت که با بمباران نمی توان مشکل سوریه را حل کرد. او از بوریس جانسون خواست که این واقعیت را ببیند و در پی یافتن یک راه حل سیاسی باشد. > BBC News – Jeremy Corbyn: We need a political solution to Syria https://t.co/vWVVfhDcW5

— Krishna (@KrishnaKdatta43) April 27, 2017

احزاب لیبرال -دمکرات و حزب ملی اسکاتلند هم از وزیر خارجه کشورشان خواستند که پیش از هر اقدام نظامی با نمایندگان پارلمان مشورت کند. دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین بریتانیا، سه سال پیش طرح حمله مشترک بریتانیا و آمریکا به سوریه را به مجلس عوام برد. اما این طرح در نهایت با کسب ۲۸۵ رای مخالف در مقابل ۲۷۲ رای موافق رد شد.
ارتش آمریکا سه‌شنبه ۱۵ فروردین و در واکنش به حمله شیمیایی به خان شیخون، با پرتاب ده‌ها موشک کروز به یک پایگاه هوایی ارتش سوریه حمله کرد. ارتش سوریه اتهام حمله شیمیایی به خان شیخون را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد

گروهی از نمایندگان مجلس بریتانیا: طرح فرستادن پناهجویان به رواندا با تعهدات حقوق بشری ناسازگار است

بازگشایی پارلمان بریتانیا با حضور یک شاه پس از ۷۰ سال؛ چارلز سوم برنامه‌های دولت را قرائت کرد