رسانه‌های ایران: مدیر تلویزیون جِم در ترکیه ترور شد

رسانه‌های ایران: مدیر تلویزیون جِم در ترکیه ترور شد
نگارش از Ali Kheradpir
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

خبر فوری

رسانه‌های ایران از ترور سعید کریمیان، مدیر و بنیانگذار تلویزیون جِم (GEM) در ترکیه خبر می‌دهند. شبکه عرب زبان العالم متعلق به به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نوشت که آقای کریمیان در دفتر كار خود در تركيه به ضرب گلوله «ترور» شده است.

در حالی که جزییات این خبر هنوز روشن نیست و فرد یا گروهی مسوولیت آن را برعهده نگرفته، جام نیوز دیگر رسانه داخلی به نقل از تلگرام «یکی از کانال‌های مرتبط با سازمان امنیت ترکیه» نوشت که خبر کشته شدن وی تایید شده است. جام نیوز از مجموعه تلویزیون‌های ماهواره‌ای «جم» با عنوان «مخرب‌ترین رسانه‌های ضدفرهنگی» یاد کرد.

پیش از این در ۱۶ آبان ۱۳۹۵ خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران ایران در گزارشی با نام «کادرسازی منافقین با نقاب شبکه جم» نوشته بود: «سعید کریمیان همه‌کاره شبکه جم سابقه عضویت در سازمان منافقین را دارد. پدر کریمیان از اعضای سازمان منافقین بود و اواخر جنگ همه اعضای خانواده‌اش را به‌صورت مخفیانه به پادگان اشرف برد تا همگی لباس نفاق بپوشند و در برابر مردم بی‌دفاع کشورشان سلاح به دست بگیرند و یاور صدام شوند.»

برخی از گزارش‌ها حاکی است که مدیر شبکه تلویزیونی «جم» هنوز در بیمارستان زنده است. تلویزیون‌های جم از پربیننده‌ترین تلویزیون‌های فارسی زبانی بوده که در سال‌های اخیر با پخش سریال‌ها و برنامه‌های عامه‌پسند و سرگرم‌کننده، موفق به جذب میلیون‌ها بیننده در سراسر ایران شده است.

شبکه العالم: سعيد كريميان مدير گروه جم تي وي ساعتی قبل در دفتر كار خود در تركيه با گلوله ترور شد. ایران pic.twitter.com/oQ0C60Kvyl

— خبرآنلاين (@khabaronlinee) April 29, 2017

سعید کریمیان مدیر شبکه جم تی وی در دفتر کارش در استانبول به قتل رسید/ کارمندان شبکه جم در آنتالیا در گفتگو با «سینما» این خبر را تایید کردند pic.twitter.com/R6xGjbPolm

— سینما (@cinemadaily1) April 29, 2017

سعید کریمیان، مدیرعامل «جم تی وی» ترور شد https://t.co/8ou1OzlkpQ

— Nik Kowsar (@nikahang) April 29, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحقیق پلیس ترکیه درباره ترور مدیر تلویزیون جم

پلیس ترکیه نزدیک به ۲۰۰ مظنون به عضویت در گروه داعش را دستگیر کرد

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد