شکایت ۴ نامزد ریاست جمهوری درباره اولین مناظره تلویزیونی

شکایت ۴ نامزد ریاست جمهوری درباره اولین مناظره تلویزیونی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پس از برپایی نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، چهار تن از شش نامزد به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخاباتی شکایت کردند. این کمیسیون در جلسه بعد از ظهر یکشنبه این شکایات را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس مصطفی میرسلیم یکی از این شاکیان است که در رابطه با حواشی مناظره روز جمعه اعترض کرده است. ابراهیم رییسی، محمدباقر قالیباف و حسن روحانی نیز دیگر شاکیان هستند.

رییس جمهوری در این مناظره برخی از نکات مطرح شده از سوی شهردار تهران را «تهمت» و «دروغ» خواند و خواستار فرصت کافی برای پاسخ‌گویی و رفع ابهام شد.

حسین قربان‌زاده، مشاور آقای قالیباف در متنی که در اختیار فارس، رسانه نزدیک به سپاه قرار داده آورده است: «مطابق ماده ۶۴ قانون انتخابات اگر اتهامی به فردی زده شود، باید به همان اندازه برای پاسخ‌گویی زمان داده شود. در مناظره اتهاماتی از سوی آقایان روحانی و جهانگیری به قالیباف مطرح شد که خواسته شده برای پاسخگویی به این اتهامات، زمانی در نظر گرفته شود.»

علاوه بر طرح ادعای نابرابری زمان اختصاص داده شده به نامزدها، مرتضی حیدری، مجری معتمد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز موضوع شکایت شهردار تهران است. بی‌طرفی وی در این شکایت زیر سوال رفته است. به گفته قربان‌زاده «شائبه‌هایی درباره حضور آقای حیدری در برخی مراسم‌های آقای روحانی وجود دارد و بنابراین ما معتقدیم مجری مناظره باید تغییر کند.»


عکس: فارس

هم‌زمان با طرح شکایات چهار نامزد، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخن‌گوی قوه قضاییه نیز برخی از آنان را به «عبور از خط قرمزهای نظام» متهم کرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: «از همه نامزدها می‌خواهیم با التزام کامل به قانون و در چارچوب اخلاق و صداقت مسائل را با مبانی مستحکم و آمارهای درست و قابل اتکا بیان کنند.»

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران آقای محسنی اژه‌ای افزود: «انتظار داریم برخی افراد برای رای جمع کردن علیه برخی از دستگاه‌ها، ‌قوا و نهادها با حرف‌های بی‌منطق و خلاف واقع و بر اساس آمار غیرقابل اتکا مسائل را مطرح نکنند چون هم برای خودشان و مردم پرونده می‌شود و هم برای قوه قضاییه ایجاد زحمت می‌کند.»

دومین مناظره زنده تلویزیونی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«سایه جنگ» موضوع انتقاد تلویحی خامنه ای از روحانی

گزیده اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

زمزمه‌ها از رد صلاحیت رئیس جمهور پیشین ایران برای شرکت در انتخابات خبرگان رهبری