دونالد ترامپ در یکصدمین روز ریاست جمهوری، جایی دور از واشنگتن

دونالد ترامپ در یکصدمین روز ریاست جمهوری، جایی دور از واشنگتن
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دونالد ترامپ به مناسبت یکصدمین روز ریاست جمهوری به پنسیلوانیا رفت تا در جمع هوادارانش شور و حال دوران کارزار انتخاباتی اش را تکرار کند. پنسلیوانیا از ایالت هایی بود که نقش مهمی در راهیابی او به کاخ سفید داشت.

نطق دونالد ترامپ در هریسبورگ، مرکز پنسیلوانیا فرصتی بود تا او بار دیگر به رسانه هایی بتازد که بارها وی را آماج انتقادها تند و طنزآلود قرار داده بودند. او عملکرد رسانه ها و دولتش را مقایسه کرد و گفت: «همه با این حرف موافقیم که رسانه ها سزاوار نمره خیلی بد و مردودی هستند. در مقابل دولت من طی یکصد روز گذشته، هر روزش در خدمت شهروندان گرامی کشورم بوده است.»

دونالد ترامپ همچنین یکصد روز ریاست جمهوری اش را موفق ارزیابی کرد و گفت که دولت او در راستای تحقق وعده هایش بوده و موفق ترین دولت بوده است. رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر وعده های خود مبنی بر ساخت دیوار مرزی، از بین بردن داعش و احیای توان نظامی را یادآور شد.

گرچه دونالد ترامپ در نظرسنجی ها از چندان اقبالی برخوردار نیست اما او گفت که نبردهای اصلی در داخل و خارج ایالات متحده در راه است.

حضور رئیس جمهوری آمریکا در میان هوادارانش در پنسیلوانیا در حالی روی می دهد که غیبت او در مراسم سالانه گزارشگران کاملا محسوس و معنادار بود. او حضور در این مراسم را کسالت بار خواند و گفت: «بیش از این برای من نمی توانست هیجان انگیز باشد که بیش از یکصد مایل از باتلاق واشنگتن دورم و شبانگاهی را با شما، این جمعیت بزرگ و مردمی خیلی بهتر صرف می کنم.»

دونالد ترامپ با امتناع از حضور در مراسم شام گزارشگران کاخ سفید، نخستین رئیس جمهوری غایب در این مراسم از زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان (اوایل دهه ۸۰ میلادی) نام گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟

ترامپ بر سر پرونده حق‌السکوت به ستاره پورن: اگر قاضی به زندان بیندازدم افتخار بزرگی برایم خواهم بود