ماکرون: احتمال «فرکسیت» در صورت عدم اجرای اصلاحات در اتحادیه اروپا

ماکرون: احتمال «فرکسیت» در صورت عدم اجرای اصلاحات در اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

امانوئل ماکرون، نامزد میانه روی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می گوید اتحادیه اروپا یا باید دست به اصلاحات بزند و یا با «فرکسیت» روبرو شود.

آقای ماکرون که نظرسنجی ها همچنان از پیشتازی او در دور دوم انتخابات ریاست جهموری خبر می دهند در گفتگو با شبکه خبری بی بی سی گفت: «من طرفدار اتحادیه اروپا هستم و همواره در مبارزات انتخاباتی از سیاستهای اتحادیه اروپا دفاع کرده ام زیرا معتقدم که حضور در اتحادیه اروپا برای مردم فرانسه و جایگاه این کشور در روند جهانی شدن مهم است. اما همزمان معتقدم که باید به صدای مردممان گوش دهیم و به این حقیقت توجه کنیم که آنها بشدت خشمگین هستند و اتحادیه اروپا نمی تواند به عملکرد کنونی خود ادامه دهد. به همین دلیل پس از آغاز وظایفم {به عنوان رئیس جمهور} اقدام برای انجام اصلاحات عمیق در این اتحادیه را آغاز خواهم کرد.»

آقای ماکرون افزود که اجازه دادن به اتحادیه اروپا برای ادامه دادن به اقدامات کنونی اش «خیانت» محسوب می شود و به همین دلیل قصد چنین کاری را ندارد؛ در غیر اینصورت فرانسه یا با «فرکسیت» مواجه خواهد شد و یا با حضور قوی مارین لوپن و حزب افراطی «جبهه ملی فرانسه».

خانم لوپن که از مخالفان جدی اتحادیه اروپا محسوب می شود وعده داده است که درصورت پیروزی در انتخابات ریاست جهموری، ماندن یا خروج فرانسه از این اتحادیه را که «فرکسیت» نام گرفته است، به همه پرسی بگذارد. او توانسته است با شعارهایی همچون احیای دوباره سیستم کنترل بر مرزهای فرانسه با خروج از اتحادیه اروپا و جلوگیری از ورود مهاجران به این کشور، رای شمار قابل توجهی از فرانسوی های ساکن در روستاها و همچنین مناطق صنعتی را از آن خود کند.

رای دهندگان فرانسوی یکشنبه آینده بار دیگر به پای صندوق های رای خواهند رفت تا آینده سیاسی کشورشان را رقم بزنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند

انتشار عکس‌های امانوئل ماکرون در گرماگرم رجزخوانی‌ها برای روسیه واکنش‌برانگیز شد؛ انتقادها به چیست؟

عاملان شایعه مرد بودن بانوی اول فرانسه محاکمه می‌شوند