تشدید تدابیر امنیتی در فرانسه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

تشدید تدابیر امنیتی در فرانسه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه۱۷ اردیبهشت فرانسه، تدابیر امنیتی در فرانسه افزایش یافته است.

حدود ۵۰ هزار پلیس و ژاندارم در فرانسه برای تضمین امنیت برگزار انتخابات در حوزه های رای گیری و همچنین اعتراضات احتمالی بعد از انتخابات بسیج شده اند.

حمله تروریستی ۲۰ آوریل در خیابان شانزه لیزه که به جانباختن یک پلیس منجر شد و همچنین دستگیری یک مرد در نزدیکی یک منطقه نظامی روز جمعه در نورماندی که احتمالا به دنبال انجام یک حمله بوده است، مقامات فرانسوی را نگران تهدیدات تروریستی در آستانه انتخابات کرده است.

مقامات فرانسوی گفته اند که تهدیدات تروریستی هرگز تا به این اندازه شدید نبوده است. این نخستین بار است که انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه تحت سیطره وضعیت اضطراری انجام می شود که از حملات تروریستی نوامبر سال ۲۰۱۵ در فرانسه حاکم است.

روز یک شنبه ساعت ۸ صبح حوزه‌های انتخاباتی در فرانسه باز خواهند شد و رای گیری از حدود ۴۷ میلیون فرانسوی بطور عموم تا ۱۹ شب و در برخی حوزه‌ها تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. بر اساس قانون انتشار نتایج پیش از ساعت هشت شب ممنوع است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه رقباتی است میان امانوئل ماکرون کاندیدای مستقل و میانه رو و مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه که حزب راستگرای افراطی به شمای می رود. امانوئل ماکرون در صورت برنده شدن جشن پیروزی را در فضای بیرونی موزه لوور جشن می گیرد. مارین لوپن هنوز اعلام نکرده است که در صورت پیروزی در کدام بخش از شهر جشن پیروزی برگزار خواهد کرد.

The candidates’ proposals, In a very synthetic manner, by dwnews</a> <a href="https://t.co/adevFAOc3u">https://t.co/adevFAOc3u</a> <a href="https://t.co/7dEc7SpGC0">pic.twitter.com/7dEc7SpGC0</a></p>— French Election 2017 (FPE2017) May 3, 2017

امروز شنبه در فرانسه روز ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی است. کمیسیون انتخابات فرانسه از رسانه‌هاو شهروندان خواسته است از انتشار لینک اسنادی که هکرها از ستاد انتخاباتی امانوئل ماکرون ربوده اند خوددداری کنند. مقامات فرانسوی نگران هستند که اطلاعات درست و نادرست این فایل‌ها تاثیر منفی بر انتخابات داشته باشد.

همچنین بر اساس آخرین خبرها کمیسیون انتخابات فرانسه روز شنبه جلسه اضطراری برای بررسی حمله سایبری به کارزار انتخاباتی امانوئل ماکرون خبر داده است.

ستاد انتخاباتی آقای ماکرون جمعه شب اعلام کرد که هدف یک حمله بزرگ سایبری قرار گرفته و اسناد و فایل هایی که مربوط به ستاد انتخاباتی بوده اند همراه با برخی اسناد جعلی توسط یک حساب کاربری ناشناس منتشر شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند

نگاه متفاوت احزاب فرانسه به راهپیمایی علیه یهودستیزی

پلیس فرانسه به زنی که در قطار فریاد «الله اکبر» سر داد شلیک کرد