واکنش دو حزب رقیب به نتیجه انتخابات بریتانیا

واکنش دو حزب رقیب به نتیجه انتخابات بریتانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حزب محافظه کار بریتانیا روز پنجشنبه با پیروزی در انتخابات محلی توانست ۱۸۹۹ کرسی شوراهای سراسر کشور را از آن خود کند؛ ۵۶۳ کرسی بیش از دور قبل، که در اختیار دیگر احزاب بوده و آنها در این انتخابات به حزب حاکم واگذار کرده اند.

ترزا می، نخست وزیر با نتیجه‌ای که بدست آورده مصمم تر از گذشته از رای دهندگان خواست تا با حمایت بیشتر از حزب متبوعش در انتخابات پارلمانی ماه آینده دست او را در ادامه مذاکرات با اتحادیه اروپا بر سر برکسیت بازتر بگذارند.

اما این نتیجه برای رقبای اصلی حزب حاکم بریتانیا چندان خوشایند نبود.

نیکولا استروجن بی اعتنا به پیروزی محافظه کاران و خوشبین به انتخابات پارلمانی

این حزب با کسب بیش از ۱۵۰ کرسی در شوراهای محلی شمال کشور که بطور معمول در کنترل حزب کارگر بود، تهدیدی جدی برای نیکولا استروجن، وزیر اول این سرزمین محسوب می شود اما او چندان اعتنایی به آن نکرده است. او با اذعان به درخشش محافظه کاران در اسکاتلند، بر این باور است که حزب حاکم با جذب آرای حزب کارگر به این نتیجه دست یافته و نه از رهگذر افت آرای حزب ملی اسکاتلند. در همین ارتباط خانم استروجن گفت: «اگر به حامیان احزاب محافظه کار و کارگر نگاه کنید در می یابید که آنها آیینه یکدیگرند. آرای حزب کارگر به نفع حزب محافظه کار کم شده و از این رو بازنده نه حزب ملی اسکاتلند بلکه حزب کارگر است. با توجه به نتیجه‌ای که حزب من در مقایسه با دیگر احزاب به دست آورده نسبت به انتخابات پارلمانی پیش رو خوشبین هستم.»

جرمی کوربین: با چالش عظیمی روبرو هستیم

حزب کارگر در اسکاتلند پس از حزب نیکولا استروجن، به جایگاه سوم دست یافت. جرمی کوربین، رهبر این حزب با اذعان به این شکست نتیجه انتخابات شوراهای محلی را ناامید کننده خواند. در همین حال او تاکید کرد که فاصله میان حزب کارگر و حزب محافظه کار «به آن اندازه که بسیاری از تحلیلگران می گویند زیاد نیست.»

جرمی کوربین همچنین از چالش پیش رو طی هفته‌های منتهی به انتخابات پارلمانی زودهنگام سخن گفتن و آن را فرصتی خواند برای ایجاد جامعه‌ای که در آن مردم عقب گرد نخواهند داشت؛ فرصتی برای ایجاد بریتانیایی برای اکثریت و نه اقلیت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی محافظه کاران در انتخابات شوراهای محلی بریتانیا

بریتانیا برای نخستین بار یک زن نابینا را به عنوان سفیر منصوب کرد

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند