زهرا نعمتی، قهرمان بازی‌های پارالمپیک ممنوع‌الخروج شد

زهرا نعمتی، قهرمان بازی‌های پارالمپیک ممنوع‌الخروج شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

زهرا نعمتی، قهرمان بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در رشته تیر و کمان به دلیل اختلافات خانوادگی از سوی همسرش ممنوع‌الخروج شد.

رهام شهابی پور، همسر زهرا نعمتی به خبرگزاری ایسنا گفت: «بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو زهرا نعمتی بنا به دلایلی منزل را ترک کرده و تا این لحظه با وجود این که چند ‌بار خواستار بازگشت او به منزل بودم از زندگی با من امتناع کرده و حتی درخواست طلاق داده است.»

همسر این قهرمان رشته تیر و کمان افزوده است: «به عنوان همسرش در جهت مخالفت با درخواست طلاق او، از فدراسیون جانبازان و معلولین و فدراسیون تیر و کمان درخواست کردم که او را به اردوهای تیم ملی دعوت نکنند و حتی او را ممنوع‌الخروج کرده‌ام تا نتواند در هیچ تورنمنت برون‌مرزی شرکت کند. اگرچه نمی‌دانم با چه مجوزی توانست به عنوان نماینده سازمان ملل کشور را ترک کند و عازم سوییس شود.»

فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین ضمن پرهیز از هر گونه دخالت در مسائل شخصی و خانوادگی ورزشکاران، پیشنهاد می کند که این نوع مسائل به دور از جنجال های رسانه ای حل و فصل شود تا در فضایی اخلاقی، حرمت دو طرف دعوا محفوظ بماند.»

در این بیانیه آمده است: «فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین برای موارد مندرج در اظهارات آقای شهابی پور پاسخ هایی در خور دارد اما بنا به ملاحظات حقوقی صلاح می داند که در فرصتی بهتر به این اظهارات و ادعاها پاسخ دهد.»

با این حال امید نجاری، مدیر تیم های ملی تیراندازی با کمان دلیل حضور نیافتن این قهرمان پارالمپیکی را در مسابقات جهانی چین در گفت و گو با ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران «آسیب دیدگی» عنوان کرده است.

پیش تر نیز نیلوفر اردلان، کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان ایران از سوی همسرش ممنوع الخروج شده بود. وی قصد داشت که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند.

خانم نعمتی شهریور سال گذشته موفق شد در رشته تیراندازی با کمان ری‌کرو نخستین مدال طلای خود را در مسابقات پارالمپیک ریو کسب کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیامند رحمان درگذشت؛ توکیو قویترین پارالمپیکی جهان را نخواهد دید

مرگ «مشکوک» ورزشکار زن ایران در شهرستان دامغان

بریتنی اسپیرز با ۲ پیام مرموز اینستاگرامی به خبر جدایی از سام اصغری واکنش نشان داد