رییس جمهور جدید کره جنوبی: شرایط مهیا باشد به پیونگ یانگ می روم

رییس جمهور جدید کره جنوبی: شرایط مهیا باشد به پیونگ یانگ می روم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

«مون جائه این» روز چهارشنبه به عنوان رییس جمهوری جدید کره جنوبی، در برابر نمایندگان پارلمان این کشور سوگند خورد. وی در سخنان خود گفت در صورتی که شرایط مهیا باشد آماده است برای دیدار با رهبر کره شمالی به این کشور سفر کند.

آقای مون این همچنین تاکید کرد که رییس جمهوری تمام شهروندان کره جنوبی خواهد. وی از حزب چپ میانه دموکراتیک با کسب بیش از ۴۱ درصد آرا به ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد و به ۱۰ سال زمامداری محافظه کاران پایان داد. رقیب او نیز کمی بیش از ۲۴ درصد آرا را به دست آورد.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید انتخاب رییس جمهوری و «انتقال صلح آمیز و دموکراتیک قدرت» در کره جنوبی را تبریک گفت.

کاهش تنش با پیونگ یانگ و محدود کردن روابط با آمریکا از مهمترین برنامه های سیاست خارجی آقای جائه این است. او با اشاره به تشدید تنش میان آمریکا و کره شمالی گفت که برای پایان دادن به «درگیری های لفظی تهدید آمیز چند مدت اخیر» اگر لازم باشد فورا به واشنگتن سفر خواهد کرد.

با این وجود به نظر می رسد برنامه های او برای مبارزه با فساد مالی، بیکاری و حل مشکلات اقتصادی بیش از برنامه های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ برای رای دهندگان کره جنوبی اهمیت دارد، بویژه اکنون که فساد مالی تبدیل به یک بحران همه جانبه سیاسی و موجب برکناری رییس جمهوری پیشین این کشور شده است. پارک گون هه، رییس جمهوری مخلوع کره جنوبی به اتهام فساد مالی، دریافت رشوه و سوء استفاده از قدرت از سمتش برکنار و سپس بازداشت شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محکومیت دو نوجوان در کره شمالی به ۱۲ سال کار با اعمال شاقه به دلیل تماشای ویدیوهای کره جنوبی

رقابت در شبه‌جزیره کره:ده روز پس از کره‌شمالی، ماهواره جاسوسی کره‌جنوبی باکمک ایلان‌ماسک به فضا رسید

تهدید کره جنوبی: استفاده پیونگ یانگ از سلاح هسته‌ای پایان رژیم کیم جونگ اون را رقم خواهد زد