عملیات گسترده در آمریکا برای مقابله با باندهای تبهکاری

عملیات گسترده در آمریکا برای مقابله با باندهای تبهکاری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شناسایی و دستگیری مجرمان خیابانی و اعضای باندهای تبهکار و نیز مقابله با خشونت، اخاذی، تجارت سکس و قاچاق بین المللی سلاح و مواد مخدر به عنوان اهداف اصلی عملیات گسترده پلیس آمریکا بر ضد جرم و جنایت عنوان شده است.

آگهی

پلیس آمریکا برای کاهش میزان جرم و جنایت در این کشور برنامه ای ضربتی را در دست اجرا دارد. بر اساس گزارش دستگاههای امنیتی آمریکا، بیش از هزار و سیصد تن طی شش هفته گذشته در جریان این عملیات دستگیر شده اند.

شناسایی و دستگیری مجرمان خیابانی و اعضای باندهای تبهکار و نیز مقابله با خشونت، اخاذی، تجارت سکس و قاچاق بین المللی سلاح و مواد مخدر به عنوان اهداف اصلی این عملیات عنوان شده است.

توماس هومان، مدیر گمرک و اداره مهاجرت ایالات متحده آمریکا درباره این عملیات چنین توضیح می دهد: «به صراحت می گویم، گروههای تبهکار خیابانی به عنوان ترویج دهندگان خشونت و جنایت، مهمترین تهدید برای جامعه محسوب می شوند. ما بر روی آنها متمرکز شده ایم و به رهگیری آنها ادامه خواهیم داد تا در هر نقطه ای از خاک آمریکا که به سر می برند، شناسایی شده و دستگیر شوند.»

دادستان کل نیویورک نیز روز چهارشنبه از دستگیری ۱۲۰ تن از اعضای دو باند تبهکار در برانکس، شمالی ترین محله شهر نیویورک خبر داده بود. این افراد در جریان عملیاتی به دام افتادند که از آن به عنوان گسترده ترین عملیات جستجو و دستگیری جمعی مجرمان درتاریخ این شهر یاد برده می شود.

مقامات آمریکا معتقدند بخش عمده ای از میزان جرم و جنایت در این کشور توسط مهاجران غیرقانونی انجام می شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که بشدت به دنبال محدود کردن قوانین مهاجرتی است بتازگی نهادی را برای رسیدگی به وضعیت قربانیان جنایات انجام شده توسط مهاجران غیرقانونی تاسیس کرده که زیر مجموعه وزارت امنیت داخلی این کشور محسوب می شود.

بنا به اعلام پلیس مرزی آمریکا از بیستم ژانویه سال جاری، زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، تاکنون بیش از ۵۴ هزار مهاجر قانونی از خاک این کشور بیرون رانده شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد

«مامور وزارت اطلاعات ایران» در آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت؛ اف‌بی‌آی به دنبال مجید دستجانی فراهانی

وزارت دادگستری آمریکا یک ایرانی و دو کانادایی را به طراحی قتل در ازای پول متهم کرد