شرکت آتا هواپیمای برزیلی می خرد

شرکت آتا هواپیمای برزیلی می خرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

هواپیمایی «آتا» ایران با شرکت امبرائر برزیل بر سر خرید ۱۰ فروند هواپیمای مسافربری به توافق رسید. قرار است این هواپیماها تا شش ماه دیگر وارد ناوگان هوایی شرکت آتا شوند.

بر اساس بیانیه ای که شرکت آتا در وبسایت خود منتشر کرده این هواپیماهای سبک قابلیت حمل ۵۰ مسافر را داشته و می توانند در باندهای با مسافت کوتاه فرود بیایند. به گفته محمد زنوری مطلق، مالک شرکت آتا شهرهای شمال غرب ایران «با محوریت تبریز» برای استفاده از این هواپیماها در اولویت قرار دارند.

این هواپیماها قابلیت ۴ ساعت پرواز را دارند و می توانند شهرهای شمال غرب را به فرودگاههای خارجی از جمله باکو و استانبول فراهم کنند. شرکت آتا چهارمین شرکت هواپیمایی ایران پس از ایران ایر، ماهان و آسمان است. این شرکت در حال حاضر مجموعا ۱۵ هواپیما در اختیار دارد و روزانه تا ۸۰ پرواز انجام می دهد.

سال گذشته خورشیدی چهار فروند هواپیمای امبرائر ۱۹۵ با ظرفیت ۱۰۸ نفر وارد ناوگان هوایی کیش ایر شده بود و قرار است تا پایان سال تعداد بیشتری از هواپیماهای تولید این شرکت وارد ناوگان شرکت های ایرانی شوند.

شرکت امبرائل برزیل یکی از مهمترین شرکت های سازنده هواپیما پس از بویینگ و ایرباس است و برای کسب جایگاه سوم با شرکت بمباردیه کانادا رقابت می کند.

در پی توافق هسته ای و رفع بخشی از تحریم های بین المللی، ایران برای نخستین بار پس انقلاب موفق شد چند قرارداد خرید هواپیما با شرکت های تولیدکننده مانند ایرباس و بویینگ امضا کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایلان ماسک در برزیل متهم می‌شود؛ تحقیقات دادگاه عالی برزیل درباره ممانعت مالک توییتر از اجرای عدالت

کشف سنگ‌نگاره‌های باستانی از انسان‌های ماقبل تاریخ در کنار ردپای دایناسورها در برزیل

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد