نقض قوانین مربوط به تعیین میزان آلایندگی هوا جان دهها هزار تن را گرفت

نقض قوانین مربوط به تعیین میزان آلایندگی هوا جان دهها هزار تن را گرفت
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

تحقیقات مشترک موسسه محیط زیست استکهلم، موسسه بین المللی برای تجزیه و تحلیل سیستمهای کاربردی و شورای بین المللی حمل و نقل پاک نشان می دهد که در سال ۲۰۱۵ مرگ حدود ۳۸ هزار نفر در دنیا رابطه مستقیمی با آلودگی بیش از حد مجاز خودروهای گازوییلی داشته است. حدود ۸۰ درصد قربانیان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، هند و چین زندگی می کرده‌اند.

Annual premature deaths attributable to diesel NOx nature</a> <a href="https://t.co/DYLFYiehAM">pic.twitter.com/DYLFYiehAM</a></p>— The ICCT (TheICCT) May 15, 2017

در این تحقیقات که توسط مجله «نیچر» انتشار یافته انگشت اتهام بسوی شرکتهای خودروسازی بزرگ چون فولکس واگن، رنو، پژو سیتروئن و فیات کرایسلر نشانه رفته است.

محققان اعتقاد دارند آلایندگی خودروهای گازوییلی ساخت این کمپانی‌ها بیش از حد مجاز بوده و بنابراین نقش مهمی در انتشار بیش از حد اکسید نیتروژن، گاز بسیار خطرناک برای سیستم تنفسی و سایر گازهای سمی داشته اند.

سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۵ با انتشار گزارشی برای اولین بار اعلام کرد که شرکت فولکس واگن در خودروهای گازوییلی خود از نرم افزارهای غیرقانونی مختل کننده تستهای میزان آلایندگی هوا استفاده کرده است. این افشاگری به یکی از بزرگترین رسوایی‌های تاریخ این کمپانی خودروسازی تبدیل شد و میلیاردها دلار ضرر و زیان متوجه آن کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورود گرد و غبار «بسیار غلیظ» صحرای آفریقا به اروپا رنگ آسمان را تغییر داد

چگونه می‌توان کیفیت هوای داخل خانه را با وجود آلودگی هوای شهر بهبود بخشید؟

دیده‌بان حقوق بشر: آلودگی جوی ناشی از صنایع فسیلی در امارات به سطح هشدارآمیز رسیده است