تهران در آخرین شب تبلیغات برای انتخابات ریاست جهموری

تهران در آخرین شب تبلیغات برای انتخابات ریاست جهموری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

مبارزات انتخابات ریاست جهموری ایران، سرانجام پس از سه هفته تبلیغ و سخنرانی و مناظره به پایان رسید.

ایرانی ها روز جمعه در حالی به پای صندوق های رای می روند که در میان چهار نامزد باقی مانده، حسن روحانی نامزد میانه رو و نماینده اصلاح طلبان و ابرهیم رئیسی نامزد اصولگرایان به رقبای اصلی تبدیل شده اند.

در پایان روز چهارشنبه، حامیان دو نامزد اصلی به خیابانهای تهران آمدند تا از آخرین فرصت باقی مانده برای تبلیغ استفاده کنند.

یکی از شهروندان ایران می گوید: «با امید جلو رفتیم و فکر می کنیم که اعتدال بهترین چیز است و می خواهیم که این اتفاق بیفتد. امیدواریم که این اتفاق بیفتد و نمی خواهیم در این زمینه خیلی هم ناامید باشیم.»

دیگری می گوید: «من دو تا عکس [عکس هر دو نامزد اصلی] را به همراه دارم تا بگویم که مهم اتحاد است و همه ما ایرانی هستیم. فرقی ندارد و مهم رای دادن است. فرقی هم ندارد که به چه کسی رای می دهیم. اگر روی حق رای بدهیم کار درستی است.»

بنا بر گزارش وزارت کشور ایران بیش از ۵۶ میلیون نفر می توانند در این رای گیری شرکت کنند با این وجود بنا بر نظرسنجی ها هنوز ۳۰ درصد از رای دهندگان نامزد نهایی خود را انتخاب نکرده اند.

انتخابات ریاست جهموری ایران در حالی برگزار می شود که گرچه علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به نام هیچ نامزدی اشاره نکرده اما در این هفته به انتقاد از حسن روحانی، نامزد اصلاح طلبان پرداخته است؛ یعنی کسی که در جریان مناظرات انتخاباتی به رئیسی، نامزد اصولگرایان و محافظه کاران حمله کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند