راهکار اجتناب از ورشکستگی شرکتهای کوچک در اروپا

راهکار اجتناب از ورشکستگی شرکتهای کوچک در اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ورشکستگی یکی از مشکلات رایج شرکتهای کوچک اروپا در سالهای اخیر بوده است.

ورشکستگی یکی از مشکلات رایج شرکتهای کوچک اروپا در سالهای اخیر بوده است. برنامه این هفته دنیای تجارت به بررسی این موضوع در شهر «خنت»، در شمال شرقی بلژیک اختصاص دارد. پل، مدیر و موسس شرکتی به نام «دیزو» (دیزو) است که درباره مشکلات اقتصادی مشاوره می دهد. او با تایید افزایش شمار شرکتهایی که با مشکلات جدی اقتصادی روبرو و یا ورشکست شده اند می گوید: «هر سال حدود ۲۰۰ هزار شرکت در اروپا ورشکست و یک میلیون و هفتصد هزار نفر بیکار می شوند. ما به شرکتهایی که مشکل جدی دارند کمک می کنیم تا فعالیتشان را ادامه دهند و یا در صورت عدم موفقیت، امکانات و گزینه های موجود را به آنها ارائه می کنیم.»

یکی از راههای اجتناب از ورشکستگی، پیش بینی است.

لینکهای مفید

فیلیپ، یکی از کارکنان افتخاری «دیزو»، چند سال پیش ورشکست و شرکت خانوادگی آنها پس از چهار نسل آنها و با داشتن ۳۰ کارمند، تعطیل شد. ولی فیلیپ ناامید نشد و حال یک شرکت مشاوره را اداره می کند. او در یک سال گذشته به دیرک، رییس شرکت تولید قطعات فلزی مشاوره داده است. حال، شرکت فیلیپ در حال ورشکستگی نیست و از شیوه «پیش بینی» ریسک استقبال می کند. فیلیپ می گوید: «روشن بود که دیرک می خواست شرکت بدون نگرانی به کارش ادامه دهد. ما حسابرسی مالی و یک تحلیل راهبردی از بازار انجام دادیم. نکته مهم این بود که ما به عنوان یک شرکت ثالث و خارج سازمانی، یک مدیریت مشارکتی را پیش بردیم.»

دیرک از همکاری با فیلیپ پشیمان نیست. مرحله تصمیم گیری سریع و تاثیر آن هم بلافاصله روشن شد. دیرک در این زمینه می گوید: «با بهره بردن از شیوه پیش بینی، من از مشکلات اجتناب کردم، همزمان دو کارمند استخدام کردم و ۲۵۰ هزار یورو به سرمایه شرکت اضافه شد و گردش مالی ۲۵ درصد افزایش یافت. در مجموع همکاری نتیجه واقعا خوبی داشت.»

عقیده رایجی وجود دارد که می گوید همیشه در ورشکستگی اقتصادی نوعی کلاهبرداری یا تقلب هم وجود دارد. پل بااشاره به تجربه های حرفه ای خود می گوید: «دیزو ده سال پیش خدمات مشاوره به شرکتها را شروع کرد. ما به ده هزار واحد بازرگانی کمک کرده ایم که پرونده ۹۵ درصد آنها صادقانه و بدون مورد مشکوک است.»

گفتنی است که کمیسیون اروپا آیین نامه ای برای کمک به صاحبان اینگونه شرکتها پیشنهاد کرده است. هدف آیین پیش بینی ریسک و تغییر ساختار برای اجتناب از ورشکستگی است و همچنین با دادن فرصت دوباره، بدهی شرکتها را شامل بخشودگی مرور زمان می کند.

در پایان، پل در پاسخ یک سوال ویژه درباره علامتهای هشدار و نگران کننده برای صاحبان شرکتها می گوید: «از خودتان بپرسید: آیا می توانم صورتحسابهایم را بموقع بپردازم؟ آیا توصیه های حسابدار را کاملا درک می کنم؟ و آیا شبها راحت می خوابم؟»

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه «دنیای تجارت» در اینترنت و شبکه های اجتماعی مراجعه کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرکت هواپیمایی «فلای بی» بریتانیا ورشکست شد؛ مسافران سرگردان شدند

قدیمی‌ترین شرکت گردشگری جهان ورشکست شد

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان