تابلوی ژان میشل باسکیا به قیمت بیش از ۱۱۰ میلیون دلار به فروش رسید

تابلوی ژان میشل باسکیا به قیمت بیش از ۱۱۰ میلیون دلار به فروش رسید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک تابلوی بدون نام ژان میشل باسکیا، هنرمند آمریکایی روز پنجشنبه با ثبت رکوردی جدید به قیمت ۱۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در نیویورک به فروش رسید.

این تابلو که یک متر و ۸۳ سانتی متر طول و یک متر و ۷۳ سانتی متر عرض دارد توسط یک مجموعه دار ژاپنی خریداری شد. رکورد قبلی فروش یک اثر ژان میشل باسکیا در ماه مه سال ۲۰۱۶ میلادی به قیمت ۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به ثبت رسیده بود. خریدار آن اثر هنری نیز یوساکو مائزاوا، مجموعه دار ژاپنی بود. به این ترتیب وی اکنون صاحب دو مورد از گران قیمت ترین آثار ژان میشل باستیا است.

قیمت پایه تابلویی که روز پنجشنبه به فروش رسید ۵۷ میلیون دلار تعیین شده بود. یوساکو مائزاوا از قصد خود برای انتقال این تابلو به موزه ای در محل تولد خود در چیبا در شرق ژاپن خبر داده است.

ژان میشل باسکیا در سال ۱۹۸۸ بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر درگذشت. او که در هنگام مرگ ۲۷ سال داشت اکنون به یکی از مهمترین چهره های هنر معاصر تبدیل شده است.

فروش تابلویی در چنین مدت کوتاهی پس از طراحی آن و با این قیمت بی سابقه توصیف شده است. با خرید آثار ژان میشل باسکیا از سوی نسل جدیدی از مجموعه داران اکنون تابلوهای او در چند موزه بزرگ جهان به نمایش در آمده است.

This Jean Michel-Basquiat portrait just sold for $110.5 million at Sotheby’s –
a record for any American artist https://t.co/gGHX1fJGLSpic.twitter.com/SXu5PQJDJ7

— Bloomberg (@business) May 19, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آثار هنری معاصر زنان ایرانی در موزه لس‌آنجلس؛ «ما همه مسافران یک قایق هستیم»

کشف دیوارنگاره‌های باستانی رنگی در مقبره ۴۳۰۰ ساله در مصر

تصاویری از توپ‌های نورانی در موزه هنرهای دیجیتالی توکیو