نخستین سفر خارجی ترامپ با عربستان آغاز شد

نخستین سفر خارجی ترامپ با عربستان آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ و همسرش در نخستین سفر خارجی رییس جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا وارد شهر ریاض در عربستان سعودی شدند که نقطه آغاز سفر هشت روزه آقای ترامپ به خاورمیانه و اروپا محسوب می شود.

آگهی

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در نخستین سفر خارجی خود روز شنبه وارد ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد. قرار است در این سفر ۱۱۰ میلیارد دلار قرارداد نظامی میان دو کشور امضا شود.

به گفته یک مقام بلندپایه کاخ سفید هدف از این قراردادها «حمایت امنیتی طولانی مدت از عربستان سعودی و منطقه خلیج ]فارس[ در مقابل تهدیدهای ایران» است. این مقام جزییات بیشتری اعلام نکرد.

ریاض نخستین مقصد سفر هشت روزه رییس جمهوری آمریکا به خاورمیانه و اروپاست. این سفر در حالی انجام می شود که روابط عربستان و واشنگتن در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به سردی گراییده بود. با این حال به نظر می رسد روابط دو کشور از زمان روی کار آمدن آقای ترامپ بهبود یافته است.

رییس جمهوری آمریکا و همسرش، ملانیا ترامپ هنگام ورود به ریاض مورد استقبال گرم ملک سلمان، پادشاه عربستان قرار گرفتند.

آقای ترامپ کمی پیش از سفر به عربستان، از امیدهای خود درباره تصویری صلح آمیز از اسلام سخن گفت و اظهار داشت: «هموطنان آمریکایی من، این آخر هفته را با اولین سفر خارجی خود آغاز می کنم، سفری که برای مردم آمریکا، اهمیتی تاریخی دارد.»

وی افزود: «با رهبرانی در بسیاری از کشورهای مختلف ملاقات خواهم کرد تا دوستی هایمان را تقویت کنم، روابط جدید بنا کنم و جهان متمدن را در مبارزه با تروریسم متحد سازم.»

آقای ترامپ در این سفر همچنین قرار است به اسراییل، سرزمین های فلسطینی، مقر اتحادیه اروپا در بروکسل، واتیکان و سیسیل در ایتالیا سفر کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها