قربانیان حمله انتحاری منچستر

قربانیان حمله انتحاری منچستر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رسانه های بریتانیا با انتشار عکسی از یک دختر هشت ساله گزارش کردند که سفی احتمالا کوچکترین قربانی انفجار انتحاری دوشنبه شب در سالن آرنای منچستر بوده است.

مسئولان مدرسه سفی، جان باختن وی در این حادثه را تایید کرده اند.

Pope Francis saddened by ‘barbaric’ Manchester attack https://t.co/eBepga8dffpic.twitter.com/ERFYUOEWMX

— The Telegraph (@Telegraph) 23 mai 2017

جورجینا کلندر ۱۸ ساله هم به عنوان یکی از قربانیان حمله به محل کنسرت آریانا گرانده معرفی شده است. عکسی که دو سال پیش از این قربانی با گرانده گرفته شده، در شبکه های اجتماعی مرتبا بازنشر می شود.

R.I.P #Georgina Callander, la prima vittima identificata dell’attacco a #Manchester. Una vita estirpata dall’ennesima follia terroristica. pic.twitter.com/ER7UUYCFwH

— Walter Giannò (@waltergianno) 23 mai 2017

پس از وقوع انفجار مرگبار در سالن کنسرت «منچستر آرنا» اقوام و بستگان کسانی که در کنسرت شرکت داشتند در تلاشند با استفاده از شبکه های اجتماعی ردی از عزیزان و اقوام خود بدست می آورند. ترزا می، نخست وزیر بریتانیا هم در نخستین کنفرانس خبری خود پس از این حمله شهروندان را به همکاری برای اطلاع رسانی به خانواده های نگران دعوت کرد.

Après l’attentat de Manchester, parents et amis recherchent désespérément leurs procheshttps://t.co/zec2BLg6zFpic.twitter.com/qMzY4JyoIU

— franceinfo plus (@franceinfoplus) 23 mai 2017

طبق گفته پلیس کودکان و نوجوانان در میان کشته شدگان هستند. والدین کسانی که در محل حادثه حضور داشتند، تصاویری از کودکان و نوجوانان خود در شبکه های اجتماعی منتشر کردند تا اطلاعاتی درباره آنها بدست بیاورند.

پلیس منچستر یک شماره تلفن اضطراری نیز به این منظور ایجاد کرده است. قرار است سه شنبه شب مراسم گرامیداشت قربانیان این حمله مقابل ساختمان شهرداری مرکزی منچستر برگزار شود.

Concerned friends & relatives can use emergency number 0161 856 9400 – set up after Manchester Arena attack https://t.co/Ib9MdvhfQnpic.twitter.com/11pl07hWgX

— BBC Breaking News (@BBCBreaking) May 23, 2017

پس از وقوع این حادثه برخی از کسبه اطراف محل کنسرت، به کودکان و کسانی که در محل حضور داشتند، پناه داده اند. یکی از کارمندان « استیون شارل اسنوکر» می گوید که به حدود یکصد کودک پناه داده است.

برخی از حساب های کاربری نزدیک به داعش در فضای مجازی ضمن تجلیل از عامل این حمله، نسبت به عملیاتی شدن چنین عملیاتی که مرگبارترین آن از سال 2005 در خاک بریتانیا محسوب می شود، ابراز خرسندی کرده اند.

سالن سرپوشیده معروف به سالن کنسرت منچستر ارنا سالنی سرپوشیده است که ۲۱ هزار نفر ظرفیت دارد و دومین سالن بزرگ کنسرت در سراسر اتحادیه اروپا است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویترز: قطری‌ها با بیش از ۶ میلیارد دلار منچستر یونایتد را می‌خرند

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

بازرسان روسیه در تاجیکستان از بستگان متهمان حمله مسکو بازجویی کردند