نگاهی به سفر دو روزه دونالد ترامپ به بروکسل

نگاهی به سفر دو روزه دونالد ترامپ به بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه برای اولین بار با شرکای اروپایی اش دیدار کرد.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه برای اولین بار با شرکای اروپایی اش دیدار کرد.

او عصر چهارشنبه وارد بروکسل شد و با پادشاه و ملکه بلژیک و سپس نخست وزیر این کشور دیدار داشت.

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در برنامه ای فشرده رهبران سیاسی اتحادیه اروپا را ملاقات خواهد کرد. قرار است او بامداد پنجشنبه با رهبران نهادهای اروپایی گفتگو کند و عصر پنجشنبه نیز در نشست ناتو حضور یابد.

اعتراض به سیاستهای دونالد ترامپ در بروکسل

سفر دونالد ترامپ به بروکسل منجر به افزایش تدابیر امنیتی در پایتخت بلژیک شد و همزمان فرصتی بود برای نشان دادن موج نارضایتی ها از سیاستهای آمریکا. بر این اساس عصر چهارشنبه راهپیمایی اعتراضی علیه سیاستهای دونالد ترامپ برگزار شد.

شاندور زیروس، خبرنگار یورونیوز نظر برخی از معترضان را جویا شده است.

یکی از معترضان می گوید: «ما نیاز به انرژی سبز داریم و ترامپ می خواهد چنین برنامه ای را متوقف کند. او چیزی درباره انرژی سبز نمی داند. سوختهای فسیلی راه حل نیستند.»

دیگری می گوید: «باید عزت و بزرگی را به “صلح” بازگرداند [اشاره به شعار انتخاباتی دونالد ترامپ: باید بزرگی را به “آمریکا” بازگرداند]. زیرا ساختن دیوار و عقد قراردادهای هسته ای به سیاره ما و به مردم کمکی نمی کند و اگر تنها یک چیز باشد که ما باید آن را خلق کنیم، صلح است. به همین دلیل ما امروز اینجا هستیم.»

شهروند دیگری می گوید: «اجرای سیاستهای دونالد ترامپ پیش از این نیز در اروپا آغاز شده است. زیرا ما در اروپا سخنانی با محتوای نژادپرستانه و تبعیض جنسیتی می شنویم. این یعنی سیاست تفرقه و ما می خواهیم بگوییم که اگر فردا بار دیگر چنین سخنانی بیان شود، ما بار دیگر در خیابانها خواهیم بود.»

ضرورت تقویت بنیه نظامی اتحادیه اروپا

دونالد ترامپ و همتایانش از ۲۷ کشور عضو «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» ابتدا در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید ناتو شرکت خواهد کرد. این ساختمان در فضایی به وسعت ۲۵۴ هزار متر مربع و در مکانی ساخته شده است که پیش از این اولین فرودگاه بلژیک در آنجا قرار داشت.

پس از مراسم افتتاحیه، نشست ناتو برگزار خواهد شد. قرار است گفتگوها کوتاه و پویا باشد و همچنین پیش بینی می شود رئیس جمهوری آمریکا یک بار دیگر بر شرکای اروپایی خود فشار آورد تا بر سهم خود در بودجه نظامی ناتو بیفزایند و برای مبارزه با تروریسم سرمایه گذاری بیشتری کنند.

از نظر فدریکا موگرینی رئیس دیپلماسی اروپا موضع جدید واشنگتن باید درنهایت باعث شود که سیاستهای دفاعی مشترک اتحادیه اروپا تقویت شود. از نظر معاون مرکز استراتژی سیاسی اروپا نیز این کار برای اروپا «یک ضرورت» است.

پاول سوویبودا، معاون مرکز استراتژی سیاسی اروپا می گوید: «ما قطعا باید به تقویت قدرت دفاعی اروپا بپردازیم زیرا ما از ایالات متحده آمریکا دور هستیم. ما در چهارچوب پیمان ناتو دور هم جمع شده ایم و به تضمین های ناتو تکیه کرده ایم. اما اروپا در معرض تهدیدات امنیتی و قریب الوقوع بسیاری است. این تهدیدات در همه جا دیده می شود و به همین دلیل ما باید در آینده با آمادگی بیشتری با آنها روبرو شویم. موضوع دفاع در مقابل این تهدیدات هم برای اروپا مهم است و هم برای ناتو. اکنون وضعیت در مقایسه با ۱۰ سال پیش بسیار تغییر کرده است. در گذشته کشورها خواهان یک نیروی دفاعی در اتحادیه اروپا در مقابل ناتو بودند اما اکنون خواهان یک دفاع اروپایی هستند که واقعا یکپارچه و بخشی از سیستم امنیتی باشد که ناتو ستون آن است. چنین چیزی وضعیت بازی را نیز تغییر می دهد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟