ان بی ای: کلیولند برای سومین سال متوالی راهی فینال شد

ان بی ای: کلیولند برای سومین سال متوالی راهی فینال شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دیدار فینال رقابت های فصل جاری لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا، ان بی ای را همانند سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۶ دو تیم کلیولند و گلدن استیت برگزار می کنند.

کلیولند کاوالیه، مدافع عنوان قهرمانی رقابت های ان بی ای، پنجشنبه شب موفق شد برای سومین بار متوالی راهی دیدار نهایی شود تا همانند دو سال گذشته برای کسب مکان نخست با گلدن استیت مسابقه دهد.

کلیولند در پنجمین فینال کنفراس شرق مقابل بوستون با برتری قاطعانه چهارمین پیروزی از هفت مسابقه پیش بینی شده را از آن خود کرد تا عملا مجوز حضور در دیدار نهایی لیگ حرفه ای آمریکا را دریافت کند.

تیره‌ پوشان کلیولند در دیدار پنجشنبه شب در هر سه کوارتر نخست برتر مطلق میدان بودند و امتیاز های لازم را برای پیروزی نهایی مقابل بوستون سلتیکس جمع آوری کردند. شاگردان تایرون لیو که سوپر استاری چون لبران جیمز را در بهترین فرم خود در اختیار داشتند در این دیدار هیچگاه دغدغه از دست دادن نتیجه را حس نکردند و برغم واگذار کردن یک چهارم پایانی در نهایت ۱۳۵ بر ۱۰۲ فاتح این میدان شدند.

لبران جیمز با افتخاری که در این فصل بدست آورد برگی تازه به تاریخ رقابت های ان بی ای افزود. او در سن ۳۲ سالگی هفتمین فینال متوالی و هشتمین فینال رقابت های ان بی ای را پس از آغاز حضور در این رقابت ها در سال ۲۰۰۳ تجربه خواهد کرد.

اسمال فوروارد ۲ متر و ۲ سانتی متری کلیولند همچنین با ۳۵ امتیازی که در آخرین دیدار نیمه هایی مقابل بوستون سلتیکس کسب کرد مجموع امتیاز های خود را در مرحله پلی آف به ۵ هزار و ۹۹۵ رساند و بدین ترتیب بالاتر از مایکل جردن افسانه ای رکورد دار این عنوان شد.

LeBron passes Michael Jordan for most PTS scored in #NBAPlayoffs history, en route to his 7th consecutive #NBAFinals! #SAPStatLineOfTheNightpic.twitter.com/l7nzGavgiy

— NBA.com/Stats (@nbastats) 26 mai 2017

نخستین دیدار از هفت مسابقه فینال رقابت های فصل جاری ان بی ای روز پنجشنبه یازدهم خرداد به میزبانی گلدن استیت برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه از شر رژیم‌های غذایی سخت و غیراصولی خلاص شویم و به تناسب اندام برسیم؟

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»

اعضای فدراسیون فوتبال عربستان رونالدو را به‌خاطر حرکتی «تحریک‌آمیز» جریمه و محروم کردند