یکصد غیرنظامی در حمله هوایی ائتلاف به مواضع داعش در سوریه جان باختند

یکصد غیرنظامی در حمله هوایی ائتلاف به مواضع داعش در سوریه جان باختند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

در رشته حملات تازه نیروی هوایی ائتلاف به مواضع داعش در سوریه دست کم ۱۰۰ غیرنظامی از جمله ده‌ها کودک کشته شدند.

این حملات از شامگاه دیروز پنجشنبه به شهر میادین که در کنترل داعش است آغاز شد و در جریان آن خانواده‌های پیکارجویان داعش هم هدف قرار گرفتند.

به گزارش ناظران حقوق بشر سوریه «بخشی از قربانیان خانواده‌هایی بودند که از رقه گریخته و در ساختمان شهرداری این شهر پناه گرفته بودند.»

این درحالی است که سازمان ملل متحد طی هشداری اعلام کرده که این غیرنظامیان هستند که بطور فزاینده‌ای تاوان افزایش حملات هوایی علیه مواضع داعش را می پردازند.

روپرت کولویل، سخنگوی کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد استفاده داعش از غیرنظامیان بعنوان سپر انسانی را نیز محکوم کرد گفت:«تردیدی نیست که داعش به جنایت جنگی، کشتن و به مخاطره انداختن غیرنظامیان ادامه می دهد.» از سوی دیگر به گفته این مقام سازمان ملل «روشن نیست که اصول و موازین بین‌المللی تا چه اندازه توسط نیروهای هوایی درگیر در مبارزه با داعش رعایت می شود.»

وی همچنین با اشاره به حمله نیروهای ضدداعش به جنگجویان داعش افزود که «صرف اینکه داعش منطقه‌ای را اشغال کرده به معنای این نیست که جانب احتیاط نباید رعایت شود. غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل داعش یا دیگر گروه‌ها باید تحت حفاظت باشند.»

بمباران‌ در سه سال گذشته یکی از اصلی ترین عوامل کشتار غیرنظامیان سوری بوده است. وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون هم کشته شدن ۴۵۷ غیرنظامی در جریان حملات هوایی ائتلاف به مواضع داعش را تایید کرده است.

نیروی هوایی ائتلاف بین ماه اوت سال ۲۰۱۴ تا ماه جاری در عراق ۴۰۱۱ و در سوریه ۴۰۴ سورتی حمله انجام داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش بین آمریکا و عضو ناتو در سوریه؛ پنتاگون: پهپاد ترکیه را زدیم چون تهدیدی علیه نیروهایمان بود

کارشناسان سازمان ملل از بریتانیا خواستند «عروس سابق داعش» را به کشور بازگرداند

دو حزب پاکستان برای تشکیل دولت ائتلافی با نخست‌ وزیری شهباز شریف توافق کردند