ارتش مصر به تلافی حمله خونین به قبطی ها 'اردوگاه‌های تروریست‌ها' را هدف گرفت

ارتش مصر به تلافی حمله خونین به قبطی ها 'اردوگاه‌های تروریست‌ها' را هدف گرفت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ارتش مصر می گوید به تلافی حمله مهاجمان مسلح به اتوبوس حامل مسیحیان قبطی، «اردوگاه‌های آموزشی تروریست ها» در شهر درنا واقع در مرز لیبی را هدف گرفته است.

در همین ارتباط عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر طی یک نطق تلویزیونی گفت که مصر در حمله به اردوگاه‌های تروریست‌ها هر کجا که باشند لحظه‌ای تردید نخواهد کرد. او ضمن درخواست کمک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا عنوان کرد که کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند مجازات خواهند شد.

روز جمعه و در جریان حمله افراد مسلح به اتوبوس حامل مسیحیان قبطی در مصر ۲۹ تن کشته و ۲۵ تن دیگر زخمی شدند. این حمله در شهر المنیا در ۲۵۰ کیلومتری جنوب قاهره روی داد. گرچه هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اما پیکارجویان داعش طی ماه‌های گذشته بارها قبطیان مصر را هدف قرار داده و گفته‌ بودند که بازهم تکرار خواهند کرد.

اتوبوس حامل قبطی‌هایی بود که قصد داشتند به کلیسایی در غرب شهر المنیا بروند. به گفته شاهدان عینی مهاجمان اتوبوس را در میانه راه متوقف و به سمت آن تیراندازی کردند.

قبطی‌های مصر اقلیت ۱۰ درصدی این کشور ۹۲ میلیون نفری را تشکیل می‌دهند و بارها هدف حمله قرار گرفته‌اند، یک ماه و نیم پیش نیز در روز عید پاک حمله نیروهای داعش به کلیسای سنت مارک شهر اسکندریه دست کم ۴۵ کشته برجای گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سلمان رشدی چند شب پیش از چاقو خوردن خواب دیده بود

جسد زن جوان فرانسوی که به دنبال «شکار ارواح» بود در کلیسای متروکه‌ای در ایتالیا پیدا شد

شمار قربانیان زمین لرزه ۷.۴ ریشتری تایوان افزایش یافت؛ ۵۰ کارگر مفقود هستند