وزارت کشور به موحدی‌کرمانی: به شورای نگهبان اعتماد داریم

وزارت کشور به موحدی‌کرمانی: به شورای نگهبان اعتماد داریم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزارت کشور در پاسخ به محمدعلی موحدی‌کرمانی وارد کردن هرگونه ابهام درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را «خدشه به آرای مردم و توهین و بی‌اعتبار نمودن دست اندرکاران برگزاری انتخابات» به ویژه ناظران شورای نگهبان عنوان کرد.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران روز پنجشنبه به نقل از دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نوشت: «ممکن است با بازبینی و بررسی مجدد تخلفات و گزارشات ارسالی به شورای نگهبان رای رئیسی از ۱۶ به ۱۹ و روحانی نیز از ۲۳ به ۲۱ میلیون رای برسد.»

در جوابیه مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور ضمن «ادعایی غیر قابل باور» خواندن آن آمده است «ساحت مقدس اعضای محترم شورای نگهبان پاک و مبری از اینگونه مطالب است.» و ادامه داده که «اگر نعوذبالله اینگونه باشد نه از تاک نشان خواهد ماند و نه از تاکنشان.»

این جوابیه می‌افزاید: «با طرح چنین مباحثی افکار عمومی داخل و خارج از کشور در مورد ما چه قضاوتی خواهند نمود؟ و واقعا چه پاسخی برای این مطالب وجود دارد؟ آیا معاندان و دشمنان قسم خورد این کشور و ملت و انقلاب با استناد به این جملات و عناوین علیه ما استفاده پلید نخواهند کرد؟ و آیا این موضوع القا نخواهد شد که در گذشته نیز چنین بوده است؟»

در بندی دیگری آمده است: «ما به شورای نگهبان اعتماد کامل داریم و می دانیم در ساحت این نهاد انقلابی چنین خطای فاحشی رخ نخواهد داد. مردم ما همگی برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب که همانا مشارکت حداکثری بود به پای صندوق رای آمدند و بر همین مبنا ادای تکلیف کرده و آرای همگی بدون هیچ تبعیضی صحیح و نافذ است.»


عکس: تسنیم

آقای موحدی کرمانی که نامش در انتخابات سال ‍۱۳۹۴ برای تعیین نمایندگان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در فهرست مورد حمایت اصلاح‌طلبان بود، در گردهمایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب موسوم به «جمنا» گفته است: «بنده روز گذشته با آیت‌الله جنتی ملاقات داشتم و به ایشان تأکید کردم مردم انتظار دارند که ببینند شورای نگهبان چه قضاوتی می‌کند.»

وی همچنین تاکید کرده است که ابراهیم رئیسی «۱۶ میلیون رای حلال» کسب کرده است.

حمید ابوطالبی معاون سیاسی، دفتر رئیس‌جمهوری به تقسیم بندی آرا به حلال و حرام واکنش نشان داد و یک سلسله توئیت نوشت: «این دوستان خود را نماد اسلام و ارزش‌های آن پنداشته و مجاز می‌دانند تا در کارزار انتخابات بیشترین بهره‌ را از دین برده و هر فاجعه‌ای را توجیه دینی نمایند. در کنار توجیه دینی مجازند مخالفین خود را به بی دینی، توده‌واری، رای حلال و رای حرام و… متهم کنند؛ که البته تهران پاسخ شان را در ۹۴ و ایران در ۹۶ داد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود