کارلوس توز: سوپر‌لیگ چین پنجاه سال دیگر هم به سطح فوتبال اروپا نمی رسد

کارلوس توز: سوپر‌لیگ چین پنجاه سال دیگر هم به سطح فوتبال اروپا نمی رسد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کارلوس توز که با پیوستن به باشگاه شانگهای چین عنوان پردرآمد ترین بازیکن تاریخ فوتبال را از آن خود کرد به انتقاد از سطح فوتبال این کشور پرداخته است.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال آرژانتین به تازگی در مصاحبه ای ضمن بی تجربه و ناشی قلمداد کردن بازیکنان فوتبال در چین پیش بینی کرده که برغم جذب بهترین بازیکنان دنیا، رقابت های سوپر لیگ حرفه ای در این کشور تا پنجاه سال آینده هم به سطح فوتبال در اروپا نخواهد رسید.

Carlos Tevez critique le football chinois https://t.co/pAMRFqTzR1pic.twitter.com/MmrEieWp8K

— L‘ÉQUIPE (@lequipe) 26 mai 2017

ستاره سابق باشگاه بوکاجونیورز آرژانتین معتقد است فوتبال چین بسیار متفاوت از دیگر جاهای دنیاست و بازیکنان در جریان تمرین و مسابقه با خطاهای ناشیانه ناخواسته صدمات جدی به رقیبان خود وارد می کنند.

کین شوئنگ، ملی پوش چینی و از هم تیمی های کارلوس توز در ماه مارس بدلیل لگد کردن پای اکسل ویستل، بازیکن بلژیکی تیم تیانجین چوانجیان با جریمه و محرومیت سنگین مواجه شد.

با این حال، کارلوس توز که اوایل سال جاری میلادی در ازای دستمزد سالانه ۳۸ میلیون یورویی به شانگهای چین منتقل شد معتقد است برغم تکنیک پایین فوتبالیست های چینی، تاکید دولت این کشور بر آموزش رده های پایه می تواند زمینه ارتقاء سطح فوتبال این کشور را در آینده فراهم آورد.

چین طی دو سال گذشته برای ارتقاء سطح لیگ و تقویت جایگاه فوتبال در این کشور اقدام به صرف هزینه های بسیار سنگین جهت جذب بازیکنان مطرح فوتبال دنیا کرده است.

پس از آنکه فوتبال چین در فصل نقل و انتقالات ابتدای سال جاری مبلغی معادل ۳۸۸ میلیون یورو را برای به خدمت گرفتن بازیکنان نامدار هزینه کرد، مسئولان این کشور از باشگاه ها خواستند اهمیت بیشتری برای تربیت و آموزش بازیکنان رده های سنی نوجوانان و جوانان قائل شوند و بودجه مناسب تری را به این امر اختصاص دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه درخشش زنان ایرانی در بازی‌های آسیایی؛ کسب مدال در دوچرخه‌سواری، قایقرانی و تکواندو

بهای بلیط‌‌های دیدار دوستانه آرژانتین و استرالیا اعلام شد؛ ۶۳۰ یورو برای دیدن مسی در چین

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود