اختلاف آمریکا با سایر کشورهای عضو گروه ۷ بر سر تغییرات اقلیمی

اختلاف آمریکا با سایر کشورهای عضو گروه ۷ بر سر تغییرات اقلیمی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رهبران گروه هفت کشور صنعتی روز شنبه در بیانیه نهایی اجلاس خود در ایتالیا از عدم تفاهم بر سر تعهد به توافقنامه تغییرات آب و هوایی خبر دادند.

سران هفت کشور صنعتی در بیانیه نهایی خود با اشاره به روند بازنگری آمریکا در سیاست های خود در قبال تغییرات اقلیمی اعلام کرده اند که واشنگتن در مقطع زمانی فعلی قادر به تضمین پایبندی خود به توافقنامه پاریس نیست. با این حال رهبران کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و بریتانیا در این بیانیه بر اجرای مفاد توافقنامه پاریس تاکید کرده اند.

همزمان با انتشار این بیانیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در توئیتر از اعلام تصمیم خود در مورد توافقنامه اقلیمی پاریس طی هفته آینده خبر داد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پایان مذاکرات گروه هفت بحث های انجام شده در مورد تغییرات آب و هوایی را «بسیار دشوار» توصیف کرد. به گفته صدراعظم آلمان نشانه ای از پایندی یا عدم پایبندی واشنگتن به توافقنامه پاریس در دست نیست.

I will make my final decision on the Paris Accord next week!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) May 27, 2017

رئیس جمهوری آمریکا علاوه بر موضوع تغییرات آب و هوایی بر سر تعهد به مبارزه با حمایت گرایی اقتصادی نیز از سوی رهبران دیگر کشورهای عضو گروه هفت تحت فشار قرار داشت. در نهایت اما دونالد ترامپ با متن بیانیه پایانی اجلاس که در آن بر مبارزه با حمایت گرایی اقتصادی تاکید شده است، موافقت کرد.

دونالد ترامپ سال گذشته در جریان کارزار انتخاباتی خود با انتقاد شدید از توافقنامه های تجاری از لزوم حمایت از تولیدات داخلی کشورش سخن گفته بود.

سران هفت کشور صنعتی در بیانیه پایانی خود همچنین از آمادگی خود برای وضع تحریم های بیشتر بر ضد روسیه خبر داده اند. عضویت روسیه در گروه هشت در سال ۲۰۱۴ پس از الحاق شبه جزیره کریمه به حالت تعلیق در آمد.

Family video of the leaders of G7 and outreach countries and representatives of international organizations #G7Taorminapic.twitter.com/2jEWUrEcTK

— G7 Italy 2017 (@g7) May 27, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفت اروپا با پیوستن دوباره روسیه به گروه ۷

موج گرمای شدید در اروپا؛ ایتالیا برای پانزده شهر هشدار قرمز صادر کرد

«تهران به روسیه موشک‌ بالستیک بدهد، پروازهای ایران‌ایر به اروپا ممنوع می‌شود»