کاهش سطح هشدار امنیتی در بریتانیا از «بحرانی» به «شدید»

کاهش سطح هشدار امنیتی در بریتانیا از «بحرانی» به «شدید»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

همزمان با ادامه بازداشت ها در ارتباط با حمله منچستر، سطح هشدار حمله تروریستی در بریتانیا از حالت «بحرانی» به سطح «شدید» تقلیل یافت.

سطح هشدار در بریتانیا به دنبال حمله دوشنبه گذشته به بالاترین سطح خود رسیده بود. بنا به اعلام دفتر نخست وزیری بریتانیا هم اکنون ۱۱ فرد مظنون به ارتباط با حمله منچستر در بازداشت به سر می برند.

مارک راولی، رئیس دایره ضد تروریستی پلیس بریتانیا می گوید: «این دستگیری ها اهمیت زیادی دارند. از اینکه مهره های اصلی که به دنبالشان بودیم اکنون در بازداشت ما به سر می برند بسیار خرسندیم. البته همچنان کار بیشتری پیش رو داریم.»

حمله انتحاری دوشنبه شب در منچستر که توسط سلمان عبیدی، جوان ۲۲ ساله بریتانیایی انجام شد دستکم ۲۲ کشته و ۱۶۶ مجروح بر جا گذاشت.

ادامه تحقیق پلیس بریتانیا درباره حمله منچستر روز شنبه با دستگیری دو مرد ۲۰ و ۲۲ ساله در شمال این شهر همراه بود. به گزارش روزنامه تایمز که روز شنبه منتشر شد مقامات اطلاعاتی بریتانیا ۲۳ هزار اسلامگرای افراطی را در این کشور شناسایی کرده اند.

UK terror threat reduced from critical to severe nearly a week on from #Manchester attack https://t.co/dVJWEZth4Ipic.twitter.com/MPegSdGADq

— ITV News (@itvnews) May 27, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

چرا بریتانیایی‌ها در سمت چپ خیابان رانندگی می‌کنند؟

تری ونبلز، سرمربی انگلیسی در بازی تاریخی ایران-استرالیا در ۸۰ سالگی درگذشت