واکنش احمد خاتمی به انتقاد ستاد انتخابات از سخنان ائمه جمعه

واکنش احمد خاتمی به انتقاد ستاد انتخابات از سخنان ائمه جمعه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در دفاع از اظهارات خود در نماز جمعه روز گذشته تهران عنوان کرد که ظرفیت خود را در تحمل نقد بالا ببرید. وی در خطبه های نماز جمعه گفته بود که گزارش تخلفات در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بسیار زیاد است.

ستاد انتخابات کشور روز گذشته در نامه ای به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نوشته بود که در «خطبه ها مطالبی نادرست و بعضا کذب در راستای تفرقه و انشقاق در تجلی مردم سالاری دینی نسبت به عملکرد مجریان و ناظران انتخابات مطرح شد که مغایر با فرمایشات رهبر بود.»

در بخشی از این نامه همچنین در واکنش به سخنان موحدی کرمانی، خطیب نماز جمعه تهران در نامه ای اعلام کرد که «در خطبه های نماز جمعه ۵ خرداد در تهران متاسفانه مطالب نادرست و بعضا خلاف واقع مطرح شد.» در نامه وزارت کشور آمده است: «درخواست تغییر آرای رئیسی و روحانی امری غیرقابل باور است و باهیچ منطق شرعی و مردمسالاری سازگار نیست.»

موحدی کرمانی گفته بود که ممکن است با بررسی تخلفات انتخابات، آرای ابراهیم رئیسی از ۱۶ به ۱۹ میلیون رای و حسن روحانی نیز از ۲۳ به ۲۱ میلیون برسد. او گفته بود ابراهیم رئیسی ۱۶میلیون «رای حلال» دارد.

احضار برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران از احضار تعدادی از استانداران و فرمانداران در ارتباط با تخلفات انتخاباتی به دادسرا خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان تهران تعداد پرونده های تخلفات انتخاباتی را در مجموع در شهر تهران و شهرستان های این استان ۱۵۰ مورد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری های ایران به نقل از آقای اسماعیلی در مورد هیچ یک از این پرونده ها تاکنون رای صادر نشده و همه آنها در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد