وزیر کشور بریتانیا: شاید همه همدستان بمبگذار منچستر دستگیر نشده باشند

وزیر کشور بریتانیا: شاید همه همدستان بمبگذار منچستر دستگیر نشده باشند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اَمبر راد، وزیر کشور بریتانیا می گوید با وجود کاهش سطح تهدید حمله تروریستی در این کشور همچنان این احتمال وجود دارد که برخی از اعضای شبکه سلمان عبیدی، بمبگذار انتحاری منچستر دستگیر نشده باشند.

پلیس بریتانیا روز گذشته از بازداشت بخش عمده ای از اعضای شبکه بمبگذاری منچستر خبر داده بود. به گفته اَمبر راد هم اکنون ۱۱ فرد مظنون به ارتباط با این حمله در بازداشت به سر می برند. این در حالی است که پلیس روز یکشنبه نیز از بازداشت یک فرد ۲۵ ساله به ظن ارتباط با حمله دوشنبه شب خبر داد.

به دنبال این بازداشت های اخیر و پیشرفت تحقیقات پلیس، ترزا می، نخست وزیر بریتانیا روز شنبه از کاهش سطح تهدید حمله تروریستی در این کشور از «بحرانی» به «شدید» خبر داده بود.

در تحولی دیگر پلیس بریتانیا شنبه شب تصاویری از سلمان عبیدی را در شب حمله منچستر منتشر کرد. این تصاویر توسط دوربین های مدار بسته به ثبت رسیده است.

Killer in the puffer jacket: Manchester bomber Salman Abedi pictured with his hand on trigger of bomb https://t.co/CYjlWA8oujpic.twitter.com/XDjbdHawyi

— Daily Mirror (@DailyMirror) May 28, 2017

در حمله انتحاری سلمان عبیدی که دوشنبه شب گذشته در مقابل یکی از خروجی های محل برگزاری یک کنسرت رخ داد، دستکم ۲۲ نفر کشته شدند. با گذشت کمتر از یک هفته از این حمله، روز یکشنبه هزاران نفر از شرکت کنندگان مسابقه دوی منچستر با رعایت یک دقیقه سکوت به قربانیان این حمله ادای احترام کردند. این مسابقه تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

Greater Manchester Run: Thousands take part amid heightened security https://t.co/OprCfmAZaB

— BBC News (UK) (@BBCNews) May 28, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاهش سطح هشدار امنیتی در بریتانیا از «بحرانی» به «شدید»

رویترز: قطری‌ها با بیش از ۶ میلیارد دلار منچستر یونایتد را می‌خرند

دادگاه بریتانیا هویت دو نوجوان ۱۶ ساله متهم به قتل یک فرد تراجنسیتی را فاش کرد