وزارت بهداشت دلیل مرگ عباس کیارستمی را اعلام کرد

وزارت بهداشت دلیل مرگ عباس کیارستمی را اعلام کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پس از یازده ماه سرانجام رئیس سازمان نظام پزشکی علت اصلی مرگ عباس کیارستمی مشهورترین کارگردان ایرانی را اعلام کرد. علیرضا زالی گفته است که علت اصلی مرگ عباس کیارستمی خونریزی حاد تحت پرده مغزی بدلیل تزریق داروی هپارین با دوز بالا بوده است. هپارین دارویی است برای رقیق کردن خون و به گفته این مقام وزارت بهداشت در هفته‌های پایانی قبل از مرگ، روزانه نزدیک به ۲۴ هزار واحد هپارین به عباس کیارستمی تزریق شده است.

در پی مرگ عباس کیارستمی خانواده او بحث قصور پزشکی را مطرح کردند. رییس سازمان نظام پزشکی همچنین اعلام کرد که حکم پرونده عباس کیارستمی در ایران هنوز قطعی نشده است اما در روزهای آینده اعلام می شود. هر چند وزارت بهداشت ایران دلیل اصلی مرگ را خونریزی اعلام کرده است پزشکان معالج این کارگردان در فرانسه علت اصلی مرگ را سکته مغزی و در پی آن آمبولی ریه خوانده اند.

عباس کیارستمی در تاریخ چهارم ژوییه سال ۲۰۱۶ در پاریس در گذشت. دوران پیچیده بیماری عباس کیارستمی در فروردین سال ۹۵ آغاز شد و کمتر از پنج ماه بعد در حالی که به هزینه تهیه کننده آخرین فیلمش برای طی کردن دوران نقاهت به پاریس رفته بود تا تحت مراقبت قرار گیرد سکته مغزی کرد و درگذشت. خانواده کیارستمی و جامعه هنری ایران مرگ کیارستمی را ناشی از قصورهای پزشکی دانستند و انتقادات زیادی در دوران بیماری و پس از مرگ کیارستمی علیه پزشکان معالج و وزارت بهداشت وارد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن ۹ نفر در یک تصادف؛ مرگبارترین حادثه رانندگی نوروزی ایران رخ داد

پایان کار احمد جنتی؛ رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری کیست؟

آتیلا پسیانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت