بازرسی حجاب کارمندان ادارات از تیرماه

بازرسی حجاب کارمندان ادارات از تیرماه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش روزنامه خراسان برخی استانداری‌های ایران به مدیران محلی ابلاع کرده اند که از تیرماه سال جاری بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب از سوی گروههای بارسی «ستاد صیانت استان» اغاز می شود.

خراسان نوشته است که این بازرسی بر مبنای برنامه ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور در سال ۹۶، اجرا می شود و شامل کارمندان دولت، کارمندان دانشگاهها و بانک‌های خصوصی و دولتی خواهد شد.

“بازرسی حجاب و عفاف کارمندان از تیرماه”https://t.co/u4qz9xMbwfpic.twitter.com/Psptu5tM4z

— Arash Bahmani (@ArashBahmani) May 30, 2017

خبرگزاری مهر توئیت کرده است که وزیر کشور در ادارات گشت ارشاد راه می اندازد.

وزیر کشور در اداره ها گشت ارشاد راه می اندازد!

از تیرماه بازرسی ادارات در حوزه عفاف و حجاب توسط گروه بازرسی ستاد صیانت استان آغاز می شود.

— خبرگزاری مهر (@mehrnews_fa) May 30, 2017

دستور العمل برنامه‌های ۱۰ گانه درون سازمانی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاههای اجرایی در سال ۱۳۹۴ از سوی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور ابلاغ شد.

در این دستورالعمل در بخش تعیین حدود پوشش کارکنان زن آمده است: «چادر یا مانتوی غیرچسبان با آستین ­بلند تا زیر زانو و بدون علایم، شلوار پارچه­ ای، مقنعه بلند (به طوری که تمام سر، موها و نواحی گردن پوشیده شود) با رنگ­های متعارف بدون زینت و زیورآلات و عدم استفاده از هرگونه لوازم آرایشی.»

برای کارمندان مرد نیز اجتناب از پوشیدن تیشرت، پیراهن تنگ با آستین کوتاه و وشلوار تنگ یا جین عنوان شده است.

در این دستوالعمل از ادارات خواسته شده است تدابیر مناسب برای جداسازی محیط بانون از جمله: «محل کار، سرویس ایاب و ذهاب و غذاخوری، در را ستای کاهش اختلاط و سالم ­سازی روابط بین کارکنان زن و مرد به استناد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی» بکار گرفته شود.

از دیگر موارد مورد تاکید در این دستوالعمل خودداری از به کارگیری بانوان در پست‌های سازمانی پرازدحام ویژه آقایان و حتی المقدور در نوبت کار شبانه توصیه شده است و درخواست شده تا از زنان ترجیحا بعنوان منشی یا مسئول دفتر استفاده نشود. در بخش هایی از این دستورالعمل مجموعه تدابیری برای پاسخگویی به شبهات کارکنان درباره حجاب مورد تاکید قرار گرفته است و با تاکید بر «دعوت از مشاورین متاهل، متاهل و آشنا به آموزه‌های دینی» خواستار «استفاده از اساتید و شخصیت­‌های مجرب، فاضل و خوش بیان حوزوی و دانشگاهی مورد تأیید دستگاه­‌های ذیربط و پاسخ به سوالات و شبهات مربوط به عفاف و حجاب» شده است. تشویق‌های سازمانی برای کارکنان محجبه از جمله ترفیعات اداری و هدایا و «ارشاد و راهنمایی متخلفین و متمردین» و تذکر شفاهی و کتبی و معرفی به هیات‌های تخلفات اداری در صورت عدم رعایت حجاب اسلامی، از دیگر بخش‌های این دستوالعمل است. انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی با واکنش منفی کاربرانی مواجه شده است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت کردند.

توی شیرودی حسن روحانی از این می گفت که گشت ارشاد نمی خواهیم، استاد گشت ارشاد رو که دارند میزارند وسط اداره ها ؟!! اونم جناب رحمانی فضلی عزیز pic.twitter.com/Vt7KKd65jc

— Amene Shirafkan (@shirafkan82) May 30, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد