آمریکا: سامانه ضدموشک قاره‌پیما با موفقیت آزمایش شد

آمریکا: سامانه ضدموشک قاره‌پیما با موفقیت آزمایش شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آدر حالی که تنش در شبه جزیره کره به اوج خود رسیده است، ایالات متحده آمریکا از آزمایش سامانه ضدموشک‌های بالستیک قاره‌پیما خبر داد.

بنام به اعلام ارتش آمریکا در روز سه شنبه، ۳۰ ماه مه، راکت ضدموشک بالستیک از پایگاهی هوایی در کالیفرنیا شلیک و با رهگیری یک موشک قاره پیما آن را با موفقیت هدف قرار داده است.

این آزمایش موشکی آمریکا بدنبال آزمایش چند موشک بالستیک توسط کره شمالی و در حالی صورت می گیرد که آمریکا ناو هواپیمابر و دو زیردریایی اتمی خود را به آبها شبه جزیره کره گسیل کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا کره شمالی را بزرگترین چالش جهانی خود توصیف می کند و احتمال درگیری با پیونگ یانگ را رد نمی کند و می گوید همه گزینه ها در مواجه با کره شمالی بر روی میز است.

سازمان ملل متحد در مواجهه با آزمایشهای هسته ای و موشکی پیونگ یانگ تحریمهایی را وضع و آزمایشهای جدید کره شمالی را محکوم کرده است.

واشنگتن می گوید صبر استراتژیک اش در مقابل کره شمالی به سر آمده است، اما پیونگ یانگ می گوید که آمریکا شبه جزیره کره را در معرض یک جنگ هسته ای قرار می دهد.

کره جنوبی و ژاپن از منتقدان سرسخت آزمایشهای موشکی و هسته ای پیونگ یانگ هستند. در این میان، چین طرفین را به آرامش و پرهیز از تنش زدایی دعوت کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو؛ روسیه موشک قاره‌پیمای جدید خود را آزمایش کرد

ارتش آمریکا از دفع حمله موشکی حوثی‌ها به ناو «یواس‌اس کارنی» خبر داد

حوثی‌ها با موشک بالستیک به یک کشتی تجاری حامل پرچم آمریکا حمله کردند