تیراندازی هوایی پلیس برای متفرق کردن معترضان در کابل

تیراندازی هوایی پلیس برای متفرق کردن معترضان در کابل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نیروهای پلیس افغانستان روز جمعه برای متفرق کردن صدها نفر از تظاهرکنندگانی که در پی انفجار مرگبار اخیر در کابل، خواهان استعفای اشرف غنی احمدزی، رییس جمهوری این کشور بودند، اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیش از یک هزار نفر در محل انفجار سهمگین روز چهارشنبه که دست کم هشتاد کشته و بیش از ۴۸۰ زخمی به جا گذاشت، گردآمدند. این بمبگذاری از نظر شدت و میزان تلفات، از شانزده سال گذشته و از زمان عملیات تحت فرماندهی آمریکا برای براندازی طالبان، در کابل بی‌سابقه گزارش شده است.

نیروهای امنیتی پس از آنکه تعدادی از معترضان سعی کردند از یکی از موانع پلیس در مسیر منتهی به کاخ ریاست جمهوری بگذرند، به گاز اشک آور، دستگاههای آب پاش و همچنین شلیک هوایی متوسل شدند.

در حمله روز چهارشنبه که در هفته آغازین ماه رمضان رخ داد، یک کامیون بمبگذاری شده منفجر شد و صحنه هایی سراسر وحشت را در پایتخت افغانستان به وجود آورد.

تظاهرکنندگان در روز جمعه خواهان استعفای رییس جمهوری و نیز عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت افغانستان بودند. در این تظاهرات شمار قابل توجهی از زنان حضور داشتند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله مرگبار کابل را به عهده نگرفته است اما دستگاه امنیتی افغانستان، شبکه حقانی، گروه مرتبط با طالبان را مسئول این حمله دانسته و گفته است که این کار با حمایت دستگاه اطلاعاتی پاکستان صورت گرفته است.

شماری از معترضان، همچنین خواهان اعدام افراد زندانی شبکه حقانی بودند.

نیروهای طالبان اکنون حدود چهل درصد خاک افغانستان را در اختیار خود دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگرانی، آسایش خاطر، ناامیدی و غرور؛ افغان‌ها دوره دو ساله سلطه طالبان را چگونه سپری کردند؟

معاون والی طالبان در بدخشان در پی یک انفجار کشته شد

وزیر کشور دولت رئيسی: با طالبان در تعامل هستیم؛ مسائل دوجانبه باید با گفتگو حل شود