پلیس لندن: هویت عاملان حمله را شناسایی کردیم

پلیس لندن: هویت عاملان حمله را شناسایی کردیم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پلیس بریتانیا می گوید هویت عاملان دو حملۀ شنبه شب در لندن را شناسایی کرده است و به زودی در این باره اطلاع رسانی خواهد کرد.

عصر شنبه ۳ ژوئن در ساعت ۲۱ و ۵۸ دقیقه به وقت محلی سه مهاجم، ابتدا با یک خودروی ون به رهگذران در نزدیکی ایستگاه «لاندن بریدج» در لندن یورش بردند و سپس وارد محله پر رفت و آمد «بارو مارکت»‌ شدند و با چاقو به مردم حمله کردند. این حملات در مجموع ۷ کشته و ۴۸ زخمی بر جای گذاشت.

۳۶ مجروح این حادثه همچنان در بیمارستان تحت مداوا هستند و ۲۱ نفر از آنها در شرایط بحرانی قرار دارند.

این حملات در نهایت با مداخله نیروهای پلیس به پایان رسید. هشت مامور پلیس با شلیک ۵۰ گلوله توانستند مهاجمان را خلع سلاح کنند. اگرچه مهاجمان کمربند انتحاری به تن داشتند اما در نهایت مشخص شد که این کمربندها قلابی بوده اند.

تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد و منطقه بزرگی در اطراف «لاندن بریدج» تحت محاصره پلیس درآمده است.

پلیس بریتانیا همچنین در جریان عملیاتی که صبح یکشنبه در منطقه «بارکینگ» در شرق لندن به اجرا گذاشت ۱۲ نفر را دستگیر کرد که یک نفر از آنها درنهایت آزاد شد. دستگیر شدگان شامل ۵ مرد و ۶ زن هستند که بین ۱۹ تا ۶۰ سال سن دارند.

بنا بر اعلام نخست وزیر بریتانیا از زمان وقوع حمله روی پل وست مینستر در اواخر ماه مارس تا کنون، پنج توطئه تروریستی خنثی شده است.

خانم می همچنین روز دوشنبه اعلام کرد: «هشدار امنیتی در بالاترین سطح باقی خواهد ماند که به این معنی است که وقوع یک حمله تروریستی دیگر بسیار محتمل است. پلیس گزارش داده است که با هدف حمایت از مردم و افزایش سطح اطمینان ها، تدابیر امنیتی اضافی را نیز به اجرا گذاشته اند. این تدابیر امنیتی شامل افزایش سطح امنیت در پل های لندن نیز می شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«بیتل داعشی» در بریتانیا به ۸ سال زندان محکوم شد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟