آغاز خروج نظامیان آلمان از پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه

آغاز خروج نظامیان آلمان از پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در پی افزایش تنش‌ها میان برلین و آنکارا، آلمان تخلیه نیروهای نظامی خود را از پایگاه هوایی اینجرلیک (Incirlik) ترکیه آغاز کرد. این نیروها برای جنگ با داعش به خاک ترکیه فرستاده شده بودند.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان این خبر را پس از آن اعلام کرد که گفتگوهایش با مولود چاووش اوغلو٬ وزیر خارجه ترکیه بی‌نتیجه پایان یافت. آقای گابریل اعلام کرد که ترکیه هیچ انتخابی برای آلمان باقی نگذاشته است و به همین دلیل سربازان آلمانی به مکانی دیگر منتقل خواهند شد.
بنا بر گزارش رسانه ها، احتمالا این مکان جدید، پایگاهی در اردن است.

روز دوشنبه همچنین بن علی یلدرم، نخست وزیر ترکیه ملاقات برنامه ریزی شدۀ خود با وزیر خارجه آلمان را لغو کرد. دفتر نخست وزیر ترکیه علت لغو این دیدار را برنامه کاری فشردۀ بن علی یلدرم اعلام کرده است. این دیدار پس از آن لغو شد که آلمان از آغاز تخلیه نیروهای خود خبر داد.

اختلافات میان دو کشور زمانی شدت یافت که ترکیه با بازدید برخی از نمایندگان پارلمان آلمان از این پایگاه نظامی مخالفت کرد. دولت ترکیه در توجیه این مخالفت بیان داشت که برخی از نمایندگان پارلمان آلمان با نیروهای کرد عضو «پ کاکا» در ارتباط هستند.

بنا بر قانون اساسی آلمان، نیروهای نظامی این کشور در مقابل پارلمان پاسخگو هستند و نه دولت آلمان. بر این اساس دسترسی نمایندگان پارلمان به نیروهای نظامی امری ضروری محسوب می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انحراف و واژگونی یک دستگاه اتوبوس در شرق آلمان دست کم ۵ کشته برجای گذاشت

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

دخترشایسته ۲۰۲۴ آلمان در گفتگوی اختصاصی با یورونیوز: مشاهده شجاعت زنان ایرانی مو به تنم سیخ می‌کند