حمله سایبری به شبکه تلویزیونی الجزیره

حمله سایبری به شبکه تلویزیونی الجزیره
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر اعلام کرد هدف یک حمله سایبری بسیار گسترده قرار گرفته است.

این شبکه ماهواره ای با ارسال توئیتی تصریح کرده که کلیه سیستم های مرتبط از جمله تارنماهای اینترنتی و پلت فرم های این رسانه بر روی شبکه های اجتماعی مورد هدف حمله سایبری قرار گرفته اند.

Al Jazeera media platforms under cyberattack. Entire Doha-based network undergoing ‘continual hacking attempts’ https://t.co/3yitHDWsejpic.twitter.com/eafTs5VKAb

— Al Jazeera English (@AJEnglish) 8 juin 2017

یک منبع خبری در شبکه تلویزیونی الجزیره با تایید این مطلب اعلام کرد تلاش هایی برای مقابله با این حمله در جریان است.

پایگاه اینترنتی مادر این شبکه به آدرس www.aljazeera.com روز پنجشنبه بارها به تناوب از دسترس خارج شد.

این حمله سایبری با تنش شدید و کم سابقه در منطقه خلیج فارس همزمان شده است. عربستان سعودی و متحدانش در منطقه به تازگی ضمن متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم و تلاش برای نزدیکی به بزرگترین رقیب منطقه ای خود، ایران، روابط با دوحه را به کلی قطع کرده اند.

عربستان سعودی روز دوشنبه ساعاتی پس از اعلام قطع روابط با قطر کلیه دفاتر شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در این کشور را تعطیل کرد.

سازمان گزارشگران بدون مرز ضمن محکوم کردن این اقدام عربستان سعودی، تعطیلی دفاتر شبکه الجزیره را نوعی گرو کشی در قبال تهاجم دیپلماتیک بر ضد دوحه توصیف کرده است.

شبکه الجزیره که بیست سال پیش توسط دولت قطر تاسیس شد با بیش از هشتاد دفتر در سراسر جهان و پخش برنامه به چندین زبان مختلف به رسانه مرجع در جریان تحولات موسوم به بهار عربی تبدیل شده بود.

منتقدان شبکه تلویزیونی الجزیره سیاست سردبیری این رسانه را جهت دار به سمت جریان های اسلامگرا توصیف کرده و از آن به عنوان ابزاری در خدمت دیپلماسی قطر یاد می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمانروایی ورزشهای راکتی در قطر، از تنیس تا پدل

قطر: ترویج ورزش به‌عنوان یکی از ارکان کشور

علم، تجارت و ورزش: زنانی که در قطر تفاوت ایجاد می‌کنند