عاملان حمله لندن قصد داشتند با کامیون سنگین به جمعیت حمله کنند

عاملان حمله لندن قصد داشتند با کامیون سنگین به جمعیت حمله کنند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

سه اسلامگرای افراطی که شنبه شب سوم ژوئن با راندن یک ون به میان عابران پیاده در لاندن بریج در مرکز لندن هشت نفر را کشته و سپس با قمه به مردم حمله‌ور شده بودند، در ابتدا قصد داشتند یک کامیون هفت و نیم تنی را برای این هدف کرایه کنند.

دین هیدون، فرمانده واحد ضد تروریسم پلیس لندن روز جمعه با اعلام این خبر گفت: «می‌دانیم خانه امن آنها در خیابان بارکینگ در شرق لندن و در کد پستی‌ هشت بوده است. ما شواهد را در در طبقه بالای یک ساختمان در آنجا به دست آورده‌ایم که بطور یقین به این حمله ربط دارد. هفته پیش هجده نفر در لندن و در جاهای دیگر بازداشت شدند.»

وی افزود: «سعی داریم بدانیم آیا هیچ کس دیگری اطلاعات بیشتری داشته است یا به این سه مهاجم کمک یا از آنها حمایت کرده است یا نه.»

به گفته این مقام پلیس لندن اگر این افراد از کامیون سنگین برای اجرای هدف خود استفاده کرده بودند، میزان تلفات بسیار بیشتر می‌بود.

این فرمانده پلیس همچنین گفت مهاجمان تعدادی بمب‌های بنزینی در پشت وانت داشتند و حملات خود را با چاقوهای سرامیکی صورتی رنگ انجام داده بودند. ماموران همچنین یک نسخه از قرآن را در خانه امن تروریست‌ها یافتند که صفحه‌ای مربوط به شهادت در آن باز شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

اسرائیل به اعراب: حمله ما منطقه شما را ناامن نمی‌کند؛ آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کند

بایدن: ایران به زودی به اسرائیل حمله می‌کند؛ آمریکا به دفاع از تل‌آویو متعهد است