ترامپ رئیس برکنار شده اف‌ بی‌ آی را به دروغگویی متهم کرد

ترامپ رئیس برکنار شده اف‌ بی‌ آی را به دروغگویی متهم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا جیمز کومی، رئیس برکنار شده اداره تحقیقات فدرال، اف‌ بی‌ آی را به دروغگویی متهم کرد.

آقای ترامپ روز جمعه در جریان کنفرانس خبری مشترک با همتای رومانیایی‌اش، جیمز کومی را «افشاکننده» محتوای گفت‌و‌گوهایی خواند که پیش‌تر بین‌شان رد و بدل شده بود. او گفت: «هیچ تبانی و نقض قانونی صورت نگرفته است. کومی بسیاری از چیزهای را که من گفته بودم، تایید کرده و برخی از اظهارات او هم واقعیت ندارد. این مرد [جیمز کومی] را بسختی می‌شناسم و چطور ممکن است از کسی که نمی شناسمش وفاداری طلب کرده باشم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به خبرنگاری، افزود که «صد در صد» حاضر است ضمن ادای سوگند، درباره محتوای گفت‌‌وگوهای خصوصی‌اش با جیمز کومی شهادت بدهد.

یک روز پیش از آن، رئیس برکنار شده اف‌‌ بی‌ آی با حضور در کنگره آمریکا ضمن ادای سوگند تاکید کرد که اخراجش، با تحقیقات اف‌ بی‌ آی در زمینه ارتباط مایکل فلین، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با روسیه مرتبط است.

جیمز کومی که ماه گذشته به فرمان رئیس‌جمهوری از ریاست اف‌ بی‌ آی برکنار شد، همچنین شهادت داده است که دونالد ترامپ از وی انتظار داشته تحقیقات درباره مایکل فلین را ادامه ندهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جیمز کومی ترامپ را به دروغگویی متهم کرد

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم