نزدیک به ۲۰۰ عضو دموکرات کنگره آمریکا علیه ترامپ اقامه دعوی می کنند

نزدیک به ۲۰۰ عضو دموکرات کنگره آمریکا علیه ترامپ اقامه دعوی می کنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نزدیک به ۲۰۰ عضو دموکرات کنگره آمریکا روز چهارشنبه علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در یک دادگاه فدرال اقامه دعوی خواهند کرد.

این گروه از قانونگذاران آمریکایی مدعی هستند که دونالد ترامپ به واسطه فعالیت های تجاری خود با دریافت کمک های مالی از دولت های خارجی قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.

ریچارد بلومنتال، عضو دموکرات سنای آمریکا از ایالت کنتیکت که طراح اصلی این شکایتنامه است، تعداد امضاکنندگان را ۱۹۶ نفر اعلام کرد. رقمی که تاکنون بیشترین تعداد امضاکنندگان یک شکایت حقوقی از رئیس جمهوری آمریکا به شمار می آید. هیچ کدام از اعضای جمهوریخواه کنگره تاکنون این شکایتنامه را امضا نکرده اند.

بنا به گزارش روزنامه واشنگتن پست که موفق به مشاهده نسخه ای از این شکایتنامه ۳۷ صفحه ای شده است، اعضای دموکرات کنگره از نظر حقوقی به بندی از قانون اساسی ایالات متحده استناد کرده اند که براساس آن رئیس جمهوری این کشور پیش از دریافت هدایا و کمک های مالی از دولت های خارجی باید موافقت کنگره را جلب کند.

شاکیان همچنین با اشاره به عدم انتشار اظهارنامه های مالیاتی دونالد ترامپ مدعی هستند که میزان پرداخت ها به شرکت تجاری دونالد ترامپ (سازمان ترامپ) مشخص نیست.

Nearly 200 congressional Democrats to sue Trump, alleging that he improperly took payments from foreign nations https://t.co/SZ14Qmaqod

— Washington Post (@washingtonpost) June 14, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ورود نامزدی دیگر به رقابت تکراری بایدن و ترامپ؛ رابرت کندی جونیور کیست و چرا نامزد ریاست جمهوری شد؟